استحکام و ایمنی تارا نشانگر احترم ایران خودرو به مشتریان است

شنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تارا

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم نخستین مرحله تحویل تارا به مشتریان، این محصول را ستاره درخشانی در حوزه تولید صنعتی کشور خواند و گفت: تمامی دعوتنامه‌های این خودرو برای موعد تحویل تیرماه صادر شده و براساس زمان تکمیل وجه، تحویل مشتریان می شود.

به گزارش خودرونویس، فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم نخستین مرحله تحویل خودرو تارا به مشتریان  گفت: قرار بود عمق خودکفایی در ابتدای تولید تارا ۶۵ درصد باشد و سپس افزایش یابد، اما اکنون که در ابتدای تولید هستیم با همکاری مجموعه تامین و عوامل ایران خودرو، این داخلی سازی و خودکفایی به ۷۵ درصد رسیده است.

وی افزود: در اجرای طرح تولید و راه اندازی خطوط خودروی تارا، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این در حالی است که ۹۲ و نیم درصد قرارداد‌ها برای توداخلی سازی قعطات تارالید تارا با سازندگان و مجموعه‌های داخلی است و ۱۳۹ سازنده داخلی در ساخت خودروی تارا همکاری دارند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی تارا به نمایندگی‌های ایران خودرو تحویل شده که از امروز به مشتریان تحویل می‌شود ضمن اینکه حدود ۹۰۰ دعوتنامه برای تعهدات تیرماه صادر شده است.

تارا

مقیمی افزود: از مهرماه امسال تحویل تارای اتوماتیک نیز آغاز می‌شود ضمن اینکه بنا داریم در آینده‌ای نزدیک مدل کراس اوور تارا را که از ویژگی‌های بیشتر و برتری برخوردار است عرضه کنیم که گام بلندی به سمت جلو در صنعت خودروسازی است.

وی ادامه داد: برای طراحی و ساخت خودروی تارا از طراحان سراسر کشور دعوت کردیم و اکنون توانمندی در ساخت این خودرو به مرحله‌ای رسیده که مشتریانی در خارج از کشور نیز دارد، اما اولویت ما ابتدا تامین بازار داخل و سپس صادرات است، زیرا این خودرو با ویژگی‌هایی که دارد مورد اقبال بازار‌های صادراتی خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در سال ۹۷، زمانی که تحریم‌ها رنگ و بوی جدیدی پیدا کرد، شرکای خارجی صنعت خودرو کشور را ترک کردند به این امید که صنعت خودرو را دچار چالش یا توقف کنند، اما امروز با مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در همه حوزه‌ها صورت گرفته سازندگان داخلی کار را به جایی رساندند که نه تنها متوقف نشدیم بلکه توانستیم رویا‌های گذشته را نیز محقق کنیم که البته در این کار بزرگ شبکه تامین ایران خودرو شامل قطعه‌سازان داخلی هم سهیم بودند.
گفتنی است، در این مراسم که با حضور تعدادی از مشتریان و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، گزارشی از مشخصات فنی، امکانات و ویژگی های این محصول و نیز اهداف کلیدی تولید تارا برای آشنایی کامل و بیشتر مشتریان با این محصول ارایه شد. در انتها نیز سند مالکیت و کلید این خودرو توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟