اخبار خودرو ایران
مدیرعامل شرکت تجیران مطرح کرد:

خودکفایی ایران در تولید آلومینیوم طرح‌دار و عایق حرارتی خودرو

شنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن دقیقه
قطعات خودرو

سید محسن افتخاری کارشناس صنعت قطعه سازی در خصوص وضعیت قطعه سازان می گوید: با نام گذاریی امسال به عنوان “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” ما احساس کردیم سال خوبی را شروع کردیم ولی هنوز چندی از سال جدید نگذشته که شاهد مانع تراشی هستیم .

به گزارش خودرونویس، وی گفت: سال گذشته وضعیت اقتصادی خوبی نداشتم امسال نیز وضعیت مالی همچنان نا به سامان است از نظر من ریشه مشکل قطعه سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است.

وی افزود: هر سال وضعیت نقدینگی بدتر می‌شود در سالی که گذشت به لحاظ مالی و اقتصادی بحث کسری نقدینگی شدید در صنعت قطعه‌سازی به شدت احساس می‌شد
این کارشناس صنعت قطعه سازی گفت: در حال حاضر قادر به خرید مواد اولیه با حجم بالا از بورس کالا نیستیم زیرا باید پرداخت ها نقدی و بصورت کامل انجام شود عدم پرداخت مطالبات معوقه باعث شده است که نتوانیم از بورس خرید کنیم و میباسیت مواد اولیه خود را در بازار آزاد بخریم .

افتخاری ادامه داد: مشکلات سامانه بهین یاب بسیار جدی است ضرورت ایجاب می کند نواقص و اشکالات این سامانه هرچه سریعتر برطرف شود.

وی گفت: با وجود مشکلاتی که پیش روی ما است توانسته ایم بخش زیادی از نیاز صنعت خودرو کشور را تأمین کنیم اما انتظار داریم که شعار سال محقق شود و به صورت عملی از مشکلات قطعه سازان مانع زدایی شود.

محسن افتخاری در خصوص فعالیت های شرکت تجیران گفت: این شرکت در سال1379 با اخذ طرح توسعه در زمینه قطعات خودرو عملا بعنوان تولید کننده قطعات خودرو فعالیت خود را آغاز کرد .

وی ادامه داد: ما از تولید قطعات اتوبوس کار را شروع کردیم و اکنون در زمینه قطعات موتور و بدنه خودروهای سواری فعالیت چشمگیری را شروع نموده ایم و با عقد قرارداد با شرکتهای ساپکو – سازه گستر – مهرکام پارس ، همکاری همه جانبه ایی را داریم.

این فعال قطعه سازی می گوید : با تلاش نیروهای متخصص کارخانه دانش بنیان تجیران ، ایران در تولید آلومینیوم طرح دار و عایق های حرارتی خودرو به خودکفایی رسید،این واحد تولیدی انواع عایق های حرارتی و برخی قطعات داخلی ، 70 درصد نیاز کشور در صنعت خودرو سازی را تامین می کند.

وی گفت: در حال حاضر عایق های حرارتی خودروهای تولید داخل در این کارخانه تولید و تحویل می شود،عایق حرارتی قطعه ای است که از انتقال حرارت موتور خودرو به دیگر بخش ها جلوگیری می کند.

وی هم چنین در خصوص بازارهای صادراتی این شرکت گفت: به صورت مسقیم صادرات نداریم ولی از طریق شرکت های ساپکو و سازه گستر محصولات ما به خارج از کشور صادر می شود .

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟