اخبار خودرو ایران
امکان تولید خودروهایی دو رنگ در کنار گسترش چشمگیر تنوع رنگی محصولات

عرضه خودروهای رنگی توسط ایران خودرو برای زیباسازی شهرها

یکشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
ماشین خودرو رنگی سیاه و سفید ایران خودرو

قطعا شما هم جمله هایی مانند خودروی رنگی مشتری ندارد، خودروی رنگی بد فروش است و جملاتی با این مفهوم را شنیده اید. جملات این چنینی باعث شده که مشتریان برخلاف میل باطنی و سلیقه خود دست به خرید خودروهایی با رنگ خنثی که عمدتا سفید و مشکی بوده بزنند. اما ایران خودرو به تازگی 11 رنگ جدید برای محصولات خود عرضه کرده و قصد دارد با تشویق مشتریان نسبت به خرید خودروهایی رنگی، چهره شهرها را از این حالت کسل کننده سیاه و سفید خارج کند و چهره شهرها را شاداب تر و پرنشاط تر کند.

سلطنت خودروهای سیاه و سفید در شهرهای ایران

به گزارش خودرونویس، در هیچ کشوری جز ایران تا این حد خرید خودرو در رنگ های بی روح و خنثی مانند سفید و مشکی و رنگ هایی از این خانواده طرفدار ندارد. تمام شهرهای ایران پر از خودروهای سیاه و سفیدی بوده که شادابی و نشاط را از چهره شهرها گرفته و اتفاقا این موضوع توجه توریست ها را نیز به خود جلب کرده و برای بسیاری از مسافران خارجی که به ایران سفر می کنند، سوال شده که چرا در ایران مردم طرفدار خودروهایی با رنگ های خنثی و عمدتا سفید و مشکی هستند.

اگر نگاهی به گذشته داشته باشید متوجه می شوید که خودروهای کلاسیک و قدیمی تر در رنگبندی متنوع و عمدتا شادی به بازار عرضه شده اند و کمتر کسی در آن زمان اقدام به خرید خودروهایی با رنگ های خنثی از قبیل سیاه و سفید می کرد. اینکه امروز مردم تمایل بیشتری نسبت به خرید خودروهایی با رنگ سفید و مشکی دارند، به معنای علاقه آنها به این رنگ ها نیست. بلکه در گوش آنها خوانده شده که خودروهایی با رنگ سفید و مشکی و رنگ هایی از این قبیل که عمدتا خنثی هستند، خوش فروش تر بوده و نقاشی آنها و ساختن رنگ بدنه آنها نیز ساده تر است. اما این نجوا را چه کسانی در گوش مردم زمزمه کرده اند؟ مثل همیشه پای دلالان در میان است.

این دلالان هستند که آنقدر به مشتریان گفته اند که خودروهای رنگی خریدار ندارد که مشتری در هنگام خرید خودرو برخلاف سلیقه و میل باطنی خود اقدام به خرید خودرویی با رنگ خنثی می کند. همین موضوع باعث شده که امروزه کمتر خودرویی با رنگ شاد در خیابان ها تردد کند و گویی شادابی از خیابان های شهر پرکشیده است. شاید تا به امروز تصور می کردید که خودروسازان داخلی خودروهایی رنگی تولید نمی کنند، اما واقعیت این است که خودروسازان پالت رنگی متنوعی برای محصولات خود دارند و این مشتریان هستند که برخلاف میل باطنی و سلیقه خود خودروهایی سیاه و سفید را خریداری می کنند.

ماشین خودرو رنگی سیاه و سفید ایران خودرو

داستان محبوبیت خودروهای سیاه و سفید از جایی شروع شد که دلالان و مشتریان برای خودروهایی با رنگ خنثی قیمت بالاتری را نسبت به خودروهای رنگی در نظر می گرفتند. این موضوع سبب شد که مشتریانی که قصد خرید خودرو از کارخانه یا بازار را داشتند، با هدف ساده تر فروش رفتن اقدام به خرید ماشین های سیاه و سفید کنند. رفته رفته این موضوع در ذهن مشتریان نهادینه شد و بیشتر خریداران خودرو فراموش کردند که روزی روزگاری خودروهایی در رنگهای شاد هم وجود داشت.

ماشین خودرو رنگی سیاه و سفید ایران خودرو

عرضه خودروهای رنگی توسط ایران خودرو به منظور زیباسازی شهرها

حال ایران خودرو قصد دارد این دیدگاه را در ذهن مشتریان تغییر دهد و به همین جهت مدتی پیش 11 رنگ شاد و جذاب جدید را برای محصولات خود معرفی کرد که قصد دارد به زودی خودروهای خود را با رنگبندی جدیدی به بازار عرضه کند. ایران خودرو با مطالعه و تحقیق در خصوص ذائقه و سلیقه مشتریان این 11 رنگ جدید را معرفی کرده و هدف این خودروساز از این اقدام زیباسازی فضای شهری و بخشیدن روح تازه به چهره شهرها بوده است. این 11 رنگ شاد و جذاب جدید محصولات ایران خودرو شامل مشکی آبنوس، سرمه ای متالیک، آبی کاسپین، صورتی، سبز کله قازی، سبز انگوری، نقره ای تیتانیومی، قهوه ای کادرو، آبی اقیانوسی قرمز ماتیکی و قهوه ای نسکافه ای بوده که قرار است به زودی پس از ایجاد ساز و کارهای لازم، این رنگ ها برای تمام محصولات ایران خودرو قابل سفارش باشد.

ماشین خودرو رنگی سیاه و سفید ایران خودرو

ایران خودرو در قدم اول قصد دارد که این رنگ ها را برای پژو 207 با سقف شیشه ای عرضه کند و در گام های بعدی این رنگ های شاد و جذاب را برای خودروهای تارا و دنا پلاس نیز موجود می کند تا مشتریان را هرچه بیشتر نسبت به خرید خودروهای رنگی تشویق کرده باشد. در حال حاضر تعداد خودروهای رنگی حاضر در ایران به مراتب نسبت به میانگین آمار جهانی پایین تر بوده و ایران خودرو در پاسخ به تقاضای بسیاری از مشتریان در خصوص عرضه خودروهای رنگی در رنگبندی مختلف و شاد و همچنین شادتر کردن چهره شهرها و بهبود جلوه بصری آنها این رنگ های جدید را برای محصولات خود عرضه می کند. البته ایران خودرو ضمن اضافه کردن این رنگ های جدید به پالت رنگی محصولات خود، امکان تولید خودروهایی دو رنگ را هم دارد. در حال حاضر پژو 207 اتوماتیک و پژو 206 تیپ 3 و 4 مجوز تولید به صورت دو رنگ را دریافت کرده اند و ایران خودرو این امکان را دارد که برخی دیگر از محصولات خود مانند تارا را نیز به صورت دو رنگ به بازار عرضه کند. تولید خودروهایی دو رنگ یکی از ترندهای روز در بازار خودروی جهانی محسوب می شود و بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی محصولات خود را به صورت استاندارد یا آپشنال با تریم ظاهری دو رنگ به بازار عرضه می کنند.

ماشین خودرو رنگی سیاه و سفید ایران خودرو

یکی دیگر از دلایل مشتریان برای عدم استقبال نسبت به خرید خودروهای رنگی این تصور بوده که امکان ترمیم رنگ و نقاشی این خودروها به سادگی خودروهای مشکی و سفید نیست و امکان دو رنگ شدن و سایه روشن شدن بدنه آنها پس از نقاشی وجود دارد. ایران خودرو تضمین کرده که با توجه به دستگاه های تینت رنگ پیشرفته در نمایندگی های رسمی این شرکت و امکان پشتیبانی این دستگاه ها از رنگ های خاص، هرگونه نقاشی و ترمیم رنگ به خوبی روی خودروهای رنگی پیاده شده و هیچ گونه سایه و دو رنگی در خودرو اتفاق نمی افتد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟