به گزارش خودرونویس، دو خودروی e:NS1 و e:NP1 اولین نمونه های سری e:N هوندا خواهند بود که قرار است در بهار سال 2022 به بازار چین عرضه شوند. دانگ فنگ هوندا و GAC هوندا که هر دو جوینت ونچرهای این خودروساز ژاپنی در چین هستند، قرار است که این دو خودروی الکتریکی را تولید کنند.

هوندا e:Ns1

هر دو خودروی نامبرده که قرار است به چین عرضه شوند، کراس اوور هستند؛ ولی استایل آنها مقداری با یکدیگر متفاوت است. هوندا e:NS1 همان کراس اووری بوده که در این تصاویر بدنه آن به رنگ زرد و مشکی مزین شده است. پروفیل جلو این کراس اوور الکتریکی حالتی بسته دارد و برای این قسمت چراغ هایی باریک طراحی شده است. قسمت عقب طراحی اسپرتی دارد و یک اسپویلر در راستای سقف و همچنین یک بال عقب دیگر در زیر شیشه روی درب فضای بار نصب شده است.

هوندا e:Mp1

ولی کراس اوور e:NP1 طراحی سنتی تری دارد و مشابه اسیووی های کلاسیک طراحی شده و استایل آن تا حد زیادی مشابه با هوندا E:Prototype که مدتی پیش رونمایی شده بود، شباهت دارد. البته هر دو عضو جدید خانواده e:N هوندا برای درب عقب دارای دستگیره های مخفی بوده که در قسمت مشکی رنگ ستون C طراحی شده اند.

خانواده e:N هوندا

خانواده e:N هوندا به اینجا محدود نمی شود و محصولات دیگری تحت همین عنوان در حال توسعه هستند و هدف هوندا این بوده که طی پنج سال آینده این دسته خودروهای الکتریکی را به بازار جهانی عرضه کند. این سه خودرو که هوندا تصاویر آنها را منتشر کرده e:N کوپه کانسپت، e:N اسیووی کانسپت و e:N GT کانسپت هستند. هر سه خودروی نامبرده دارای زبان طراحی مشابهی هستند و از نظر دیزاین و استایل ظاهری به هیچ یک از محصولات فعلی هوندا حتی نزدیک هم نیستند.

خانواده e:N هوندا

در نهایت قرار است که تعداد اعضای خانواده e:N هوندا به 10 خودرو برسد و هوندا علاوه بر فروش این محصولات خاص و جدید در نمایندگی های ویژه e:N، در شوروم های فعلی خود نیز این محصولات را به فروش خواهد رساند.

هوندا در این لحظه اطلاعاتی را در خصوص پیشرانه و مشخصات فنی محصولات e:N منتشر نکرده است. ولی همگی آنها از یک پلتفرم مشترک بهره گرفته اند. همچنین این خودروهای الکتریکی از جدیدترین تکنولوژی های هوندا موسوم به هوندا سنسینگ و هوندا کانکت و همچنین کابین دیجیتالی بهره خواهند گرفت.

استراتژی هوندا این بوده که تمام محصولات این کمپانی که قرار است پس از سال 2030 به بازار چین عرضه شوند، پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی باشد. تا سال 2040 نیز سبد محصولات هوندا را صرفا خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.

منبع Motor1
5 از 1 رای