اخبار خودرو جهان
بازنده های سال

خودروهایی که توان رقابت در سال 2021 را ندارند

دوشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
مرسدس بنز glb

بازار خودرو در سال 2021 برخی از مدل‌های جدیدِ خودروسازان مشهور جهان را آزار داده و رقابتی سخت و پیچیده را شاهد خواهیم بود. اتومبیل‌های موجود در لیست ما، توان رقابت در سال 2021 را ندارند؛ زیرا عملکرد فنی، هندلینگ و تجمل خودروهای مزبور، قیمت و ارزش خرید آنها را توجیه نمی‌کند. در واقع باید بگوئیم که هیچ کدام از اتومبیل‌های موجود در لیست ما گزینه‌های بدی نیستند؛ اما از نظر قیمت و ارزش خرید می‌توان به جای آنها گزینه‌هایی بهتر و در عین حال ارزا‌ن‌تر را انتخاب کرد.

به گزارش خودرونویس، لیست ما خودروهای هیبریدی، برقی، سدان‌های لوکس و اسیووی‌های اسپرت را شامل شده و گزینه‌های مزبور جزو مواردی هستند که باید از خرید آنها اجتناب کرد؛ زیرا گزینه‌های بهتری هم برای خرج کردن پول وجود داشته و ما جایگزین‌های مناسبی را به شما معرفی خواهیم کرد!

 

سیتروئن C4 هاچبک Puretech

سیتروئن c4

خودروی سیتروئن C4 هاچ‌بک Puretech یکی از خودروهایی است که ارزش خرید در سال 2021 را ندارد. قیمت نمونه‌های پایه این خودرو در حدود 33 تا 35 هزار دلار است؛ اما عملکرد فنی ضعیف آن به هیچ عنوان ارزش و قیمت‌ آن را توجیه نمی‌کند. اتومبیل مزبور شاید از نظر ظاهری زیبا به نظر برسد؛ اما رانندگی با آن لذت بخش نبوده و فرمان سبک و تیزی دارد. پیشرانه سیتروئن C4 هاچ‌بک Puretech عملکردی پایین‌تر از حد انتظارات شما خواهد داشت و پاسخگوی نیست. در واقع قطعاً با پرداخت مبلغ 35 هزار دلار و حتی کمتر، می‌توان انتخاب‌های ارزان‌تری مانند اشکودا اکتاویا و هوندا سیویک را خریداری کرد. گزینه‌های جایگزین سیتروئن C4 هاچ‌بک Puretech به طور قابل توجهی ارزان‌تر بوده و رانندگی با آنها لذت بخش‌تر است.

 

هوندا جاز

هوندا جاز

هوندا جاز مدت‌ها است که به عنوان یک خودروی محبوب و در بین اتومبیل‌های هیبریدی و ارزان قیمت بازار قرار گرفته است. در حقیقت این خودرو کاملاً ارزان قیمت بوده و نسخه پایۀ مدل 2021 آن را می‌توان با پرداخت 15990 دلار خریداری کرد. امّا چند نکته منفی درباره نسخه فعلی هوندا جاز وجود دارد. در واقع باید گفت که اگر چه این خودرو بسیار کارآمد بوده و مصرف سوخت پایینی دارد؛ اما در مجموع خودرویی ضعیف بوده و رانندگی با آن کاملاً کسل‌کننده است. در حال حاضر در بازار جهانی، گزینه‌های بهتری نظیرِ تویوتا یاریس یا فیات 500 را می‌توان جایگزین جاز کرد. گزینه‌های پیشنهادی ما ارزان‌تر بوده و تجربه رانندگی با آنها هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

 

سانگ‌ یانگ موسو

سانگ یانگ موسو

نسل جدید موسو نسبت به نسخه‌های قبلی آن پیشرفت‌های تحسین برانگیزی داشته است. اما با این حال قیمت 30 هزار دلاری آن چندان مناسب نبوده و اکنون می‌توان با پرداخت مبالغی کمتر از میزان یادشده، گزینه‌های بهتری را انتخاب کرد. این محصول سیستم تعلیق نرم و آرامی ندارد. زمانی که با موسو باری را حمل کنید؛ وضعیت بدتر شده و حرکات قسمت انتهایی موسو باعث بی‌ثباتی اتومبیل می‌شود. تقریباً با همین قیمت می‌توان تویوتا هایلوکس را خریداری کرد. هایلوکسی که هم هندلینگ مناسب‌تری دارد و هم برای بی راه‌نوری یکی از بهترین گزینه است.

 

جیپ رنه گید

جیپ رنه گید

شاید در نگاه اول بگویید که رنه گید اصلا خوردوی بدی نیست؛ اما باید توجه داشت که در بازۀ 21 تا 23 هزار دلار گزینه‌های ارزان‌تر و بهتری نسبت به جیپ رنه گید وجود دارد. قیمت رنه گید در صورت برخورداری از امکاناتی مناسبِ بیراهه نوری و فضای داخلی بهتر نسبت به نمونه‌ پایه، بسیار زیاد خواهد بود. در حقیقت نسخه پایه رنه گید، یک اسیووی ایده‌آل نبوده و فضای داخلی آن کیفیت مناسبی ندارد. همچنین رنه گید مصرف سوخت مناسبی نداشته و نگهداری از آن هم کمی دشوار است. پس به جای جیپ رنه گید باید فورد کوگا را خریداری کرد؛ زیرا قیمتی مشابه با نسخه پایه رنه گید داشته و علاوه بر آن از نظر عملکرد،  میزان مصرف سوخت و برخورداری از امکاناتی مناسب برای بیراهه نوری یک سر و گردن بالاتر از رنگید قرار می‌گیرد.

 

لکسوس LS 500

لکسوس LS500

لکسوس به عنوان یک خودروساز لوکس به شهرت رسیده و معمولاً محصولات این کمپانی در رقابت‌های جهانی برنده هستند. با این حال آیا به نظر شما LS 500 ارزش خرید دارد؟ ما این طور فکر نمی‌کنیم. قیمت این محصول حدود 100 هزار دلار بوده و شما با پرداخت این مبلغ پیشرانه‌ای هیبریدی و ضعیف را در اختیار خواهید داشت. در صورتی که با پرداخت مبلغی مشابه، می‌توان مرسدس‌بنز کلاس S و ب ام و سری 7 را خریداری کرد و باید دانست که هر دو خودروی مزبور عملکرد بهتری نسبت به LS 500 دارند. از خودروهای پرچمدار انتظار می‌رود که همه چیز تمام باشند و عملکردی بی‌نقص را به نمایش بگذارند. اما LS 500 سواری نرم و آرامی نداشته و اگر واقعاً بدنبال اتومبیلی لوکس هستید؛ کلاس  Sقطعاً انتخاب بهتری خواهد بود.

 

هوندا E

هوندا e

هوندا E با ظاهری خیره‌کننده و به عنوان یکی از جالب‌ترین خودروهای برقی در بازار جهانی حضور یافته است. با این حال قیمت این اتومبیل 30 هزار دلار بوده و این مبلغ برای خودرویی با بُرد متوسط 210 کیلومتر و حداکثر سرعتِ 145 کیلومتر در ساعت، بسیار زیاد بوده و به نظر می‌رسد که هوندا به جای بهبود عملکرد خودروی برقی خود، برروی فناوری‌های موجود در محیط داخلی هوندا E تمرکز کرده است. بنابراین اگر بدنبال خودروی الکتریکی و جمع و جور هستید؛ به جای هوندا E می‌توانید رنو زوئی را خریداری کنید. شاید زوئی خیلی زیبا نباشد؛ اما محدوده پیمایشی آن دو برابر هوندا E بوده و سرعت بیشتری نسبت به محصول ژاپنی‌ها دارد. همچنین پژو e-208 هم خودروی ارزان‌تری نسبت به هوندا E بوده و بُرد پیمایشی آن 321 کیلومتر است.

 

مرسدس بنز  GLB

مرسدس بنز glb

یکی‌دیگر از خودروهای موجود در لیست ما مرسدس‌بنز GLB است. این محصول در مجموع اتومبیل بدی نیست؛ اما گزینه‌های ارزان‌تر و با عملکردی در حد و اندازه آن و حتی بهتر از GBL در بازار وجود دارد. قیمت نسخه پایه مرسدس GLB حدود 40 هزار دلار بوده و در صورت خرید آن از توان پیشرانه 1.3 لیتری با توان 161 اسب‌بخار بهره‌مند می‌شود. هیچکس نمی‌گوید که پیشرانه مزبور کاربردی نیست؛ اما قیمت نسخه پایه ب ام و X1 با پیشرانه 2 لیتری و 220 اسب‌بخار قدرت حدود 35 هزار دلار است. در واقع ما GBL را اتومبیل راحتی می‌دانیم؛ اما این محصول همسطح X1 بوده و اصلاً منطقی نیست که برای خرید آن کمی بیشتر هزینه کنیم!

 

آئودی A6

آئودی a6

آئودی A6 به دلیل قدرت بی ‌نظیر و آرامش خاص و عالی خود به عنوان ملکه سدان‌های پرچمدار شناخته می‌شود. با این حال و با توجه به قیمت 54 هزار دلاری آئودی A6، گزینه‌های منطقی و متفاوتِ دیگری برای جایگزینی A6 وجود دارد. در واقع اگرچه A6 محصولی قابل احترام است؛ اما کیفیت سواری آن مانند نسل‌های قبلی بوده و خیلی هیجان‌انگیز نیست. در حال حاضر جگوار XF بهترین جایگزین برای آئودی A6 بوده و این اتومبیل انگلیسی را می‌توان با پرداخت 10 هزار دلار کمتر نسبت به آئودی A6 خریداری کرد و از هندلینگی فوق‌العاده و سرعتی بی‌نظیر برخوردار شد. در حقیقت جگوار XF بسیار ارزان‌تر بوده و سواری هیجان‌انگیزی دارد و به همین خاطر A6 به راحتی قادر به رقابت با آن نیست.

 

مرسدس AMG SLC 43

مرسدس amg slc43

Mercedes SLC 43

شما با پرداخت بیش از 60 هزار دلار انتظار سواری بر اتومبیلی درجه یک را دارید. معمولاً ای ام جی سدان‌هایی شگفت‌انگیز را برای مشتریان خود تدارک می‌بیند. با این حال نسخه V6 مرسدس SLC 43 می‌تواند قوی‌تر از نسخه فعلی باشد؛ زیرا این خودرو از تمام پتانسیل‌های خود استفاده نمی‌کند. علاوه بر آن سنگینی SLC 43 برروی عملکرد فنی آن تأثیر گذاشته است. در واقع SLC 43 قادر به رقابت با پورشه باکستر 718 جدید نیست. قیمت 718 هم حدود 60 هزار دلار است؛ اما پیشرانه قوی‌تری داشته و رانندگی با آن بسیار لذت بخش است.

 

ب ام و X6M

ب ام و x6m

اگر توان مالی خوبی دارید و بدنبال یک اسیووی فوق‌‌العاده سریع هستید؛ گزینه‌های بهتری نسبت به X6M وجود دارد! فرمان‌پذیری X6M بد نیست؛ اما می‌ توانست از این هم بهتر باشد. سواری X6M بسیار سفت و سخت بوده و راننده هر روز باید با ناهمواری‌های جاده مبارزه کند.  قیمت این محصول 110 هزار دلار است؛ اما به جای آن می‌توانید آئودی RS Q8 را خریداری کنید. محصول آئودی راحت و سبک وزن بوده و موتور آن با لامبورگینی اوروس مشترک است. آئودی RS Q8 پیشرانه 4 لیتری V8 با توان 600 اسب ‌بخار داشته و حداکثر سرعت آن 304 کیلومتر در  ساعت است. با این اوصاف خرید X6M اصلا عاقلانه نیست!

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟