اخبار خودرو ایران
با حضور وزیر صمت صورت گرفت

خط تولید تارا اتوماتیک افتتاح شد

شنبه - ۱ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک

ایران خودرو پروژه تولید تارا را از بهمن سال 1398 آغاز کرد و پس از یک سال تلاش شبانه روزی و جلسه های پی در پی موفق شد ابتدا نسخه دنده ای تارا و حال نسخه اتوماتیک این سدان را تولید کند. امروز ایران خودرو رسما خط تولید تارا اتوماتیک را با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو و سید مصطفی میرسیلم و اصحاب رسانه افتتاح کرد.

به گزارش خودرونویس، ایران خودرو در مراسم افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک، خبر از پروژه های جدید توسعه محصول در آینده داد و اظهار کرد که محصولاتی مانند K125 که کراس اووری بر پایه پلتفرم IKP1 بوده و سدان و کراس اوور K232 که روی پلتفرم جدید IKP2 توسعه یافته اند،در آینده به بازار عرضه خواهند شد همچنین ایران خودرو قصد توسعه محصولی هاچبک و اقتصادی به نام K121 را هم دارد.

افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک

به گفته فرشاد مقیمی ایران خودرو تصمیم دارد کراس اوور K125 را در بهمن سال 1401 به بازار عرضه کند. هدف ایران خودرو از توسعه این محصول جدید ضمن توسعه سهم خود از بازار داخل، صادرات به کشورهای همسایه بوده تا بتواند ضمن جلوگیری از ارزبری، ارز آوری نیز برای صنعت کشور داشته باشد.

افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک

حدود 35 درصد بازار خودرو کشورهای پیشرفته جهان را کراس اوورها به خود اختصاص داده اند و تمایل مشتریان در بازار ایران نیز برای خرید خودروهای کراس اوور روز به روز افزایش می یابد. ایران خودرو با آگاهی کامل از سلیقه مشتریان، اقدام به توسعه K125 کرده تا بتواند سهم خود را از بازار کراس اوورهای کشور افزایش دهد. فرشاد مقیمی اظهار کرد که این کراس اوور و نمونه های خارجی مشابه آن قیمتی در حدود 17 هزار دلار دارند و با توجه به ظرفیت تولید 100 هزار دستگاهی که برای این کراس اوور ترتیب دیده شده، سالانه چیزی در حدود 1.7 میلیارد دلار از ارزبری جلوگیری می شود.

افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک

کیفیت سرلوحه کار ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد که مهندسین این شرکت تمام تلاش خود را کردند تا نسخه دستی تارا با چهار ستاره کیفی در همان ابتدای تولید به بازار عرضه شود و نسخه اتوماتیک تارا نیز قرار است با پنج ستاره کیفی راهی بازار شود. ایران خودرو قصد دارد به سمتی حرکت کند که دیگر خودروهایی با سه ستاره کیفی در سبد محصولات خود نداشته باشد که این نیازمند بروزرسانی و ارتقا سطح کیفی و تکنولوژی بسیاری از محصولات فعلیست.

ایران خودرو با تکیه بر توان مهندسین، قطعه سازان، شرکت های دانش بنیان و سازمان های طرف قرارداد خود تولید ملی با عمق داخلی سازی زیاد را در دستور کار خود قرار داده و از سال 1398 تا به امروز مانع از خروج 258 میلیون یورو ارز شده است. همچنین با تلاش شبانه روزی ظرفیت تولید ایران خودرو در سال 1399 رشد 35 درصدی نسبت به سال 1398 داشت.

افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک

برنامه های آینده ایران خودرو

ایران خودرو ضمن رشد کیفی و تعمیق داخلی سازی، به افزایش تنوع محصولات نیز فکر کرده و تمرکز ایران خودرو بر عرضه محصولاتی در سگمنت های B، C و همچنین گسترش سبد محصولات کراس اوور است. ایران خودرو در شرکت نیرو محرکه قصد دارد که در سال جاری گیربکس نیمه اتوماتیک AMT را برای دنا، رانا و تارا داخلی سازی کند و سپس در سال 1401 قصد تولید گیربکس اتوماتیک AT را دارد. برنامه نهایی ایران خودرو تولید گیربکس اتوماتیک دو کلاچه DCT بوده که به گفته مقیمی با قراردادهای منعقد شده این مهم در سال 1402 محقق می شود.

افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک

همچنین پروژه توسعه پیشرانه های سه سیلندر و افتتاح خط تولید آنها نیز ادامه دارد و در آینده نیز ایران خودرو اقدام به توسعه پیشرانه های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد که نمونه الکتریکی رانا را در بهمن ماه معرفی کند و در برنامه توسعه خود قصد توسعه نمونه الکتریکی تارا هم دارد.

 

 

4.3 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟