اخبار خودرو جهان
ایلان ماسک اعتبار بیت‌کوین را قوت بخشید

خرید محصولات تسلا با بیت‌ کوین امکان ‌پذیر شد

شنبه - ۷ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
خرید تسلا با بیت کوین

اوایل سال جاری، پس از اینکه شرکت تسلا با حضور خود در شرط ‌بندی جسورانه در زمینه بیت ‌کوین، بازار را مبهوت خود کرد، اکنون پذیرش بیت‌ کوین، بزرگ‌ترین رمز ارز الکترونیکی جهان را به عنوان یک ارز معتبر برای خرید خودروهای الکتریکی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در رشته توییتی اعلام کرد: شما اکنون می‌توانید با بیت‌ کوین محصولات تسلا را بخرید؛ همچنین از اواخر امسال، مشتریان خارج از آمریکا نیز می‌توانند از بیت‌ کوین برای خرید تسلا اقدام کنند.

او ادامه داد: شرکت تسلا برای این کار تنها از نرم‌افزار داخلی و اوپن ‌سورس استفاده خواهد کرد و هر بیت‌ کوینی که به شرکت پرداخت می‌شود، به عنوان بیت‌ کوین حفظ خواهد شد و تبدیل به ارز دیگری نخواهد شد. تمام محصولات نیز به دلار قیمت گذاری می‌شوند.

بر اساس این گزارش، شرکت تسلا که در کالیفرنیا مستقر است، در ماه فوریه سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری خود را در بیت‌کوین افشا کرد و گفت: در نظر دارد تا پذیرش این رمز ارز را به عنوان شکلی از پرداخت آغاز کند. در واقع، شرکت تسلا با این اقدام به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان، طلایه ‌دار پذیرش بیت ‌کوین به عنوان ارز رسمی برای خرید و فروش به شمار می ‌رود.

این گزارش حاکی است؛ بیت‌کوین تحت تاثیر اقدام اخیر تسلا با رشد 5.1 درصدی اکنون به ارزش 57 هزار و 204 دلار رسیده است. شایان ذکر است که در 13 ماه مارچ ارزش بیت ‌کوین با رکوردشکنی به 61 هزار و 742 دلار هم رسید.

گفتنی است که تسلا با این اقدام هوشمندانه خود بسیاری از شرکت ‌ها که از پذیرش رمز ارزها سر باز می ‌زنند را به چالش کشیده است و تاثیر خود را در بازار بورس وال استریت به خوبی نشان داده است.

سایمون پیترز، یکی از تحلیل‌گران بازار سرمایه با اشاره به اقدام تسلا تصریح کرد: تسلا و سایر شرکت‌هایی که ارزهای دیجیتال را به عنوان شکلی از پرداخت می ‌پذیرند در مسیری حرکت می‌کنند که به ارزش این ارزها اضافه می ‌کنند.

آغوش باز ایلان ماسک برای پذیرش بیت‌ کوین مشروعیت بیشتری به ارزهای رمزنگاری شده و الکترونیکی بخشیده است که این اقدام با توجه به تصوری که از این میلیاردر وجود دارد، دور از ذهن نیست. ایلان ماسک در بسیاری از مواقع در مورد بیت‌ کوین رشته توییت‌ هایی منتشر کرده است که اخیرا نیز در مصاحبه‌ای بیت ‌کوین را یک اتفاق خوب توصیف کرده است.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟