به گزارش خودرونویس، پس از تاوان سنگینی فولکس واگن به دلیل رسوایی دیزل گیت داد و هزینه های سنگینی که برای توسعه خودروهای الکتریکی و آینده تمام الکتریکی پرداخت کرده، حال این شرکت تمایل زیادی نسبت به کاهش هزینه های تولید خود با ساده سازی سبد پیشرانه ها و گیربکس های قابل نصب روی محصولاتش دارد. فولکس واگن اعلام کرده که حفظ گیربکس های دو کلاچه اتوماتیک DSG نسبت به گیربکس دستی یقینا اولویت دارد و این شرکت قصد دارد که از سال 2023 به صورت تدریجی این گیربکس های اتوماتیک را جایگزین گیربکس های دستی کند.

بدین ترتیب نسل جدید خودروهای فولکس واگن که به پیشرانه بنزینی و دیزلی مجهز می شوند، دیگر فاقد گیربکس دنده ای هستند. فولکس واگن اعلام کرده که نسل جدید کراس اوور تیگوآن که قرار است سال 2023 عرضه شود، فاقد گیربکس دستی بوده و تنها دارای نسخه اتوماتیک است. همین داستان در خصوص نسل جدید پاسات که قرار است در همان سال رونمایی شود نیز صدق می کند و شایعه شده که فولکس واگن قصد دارد تولید نسخه سدان پاسات را متوقف و تنها نسخه استیشن این خودروی محبوب را به تولید برساند.

خداحافظی فولکس واگن برای گیربکس دستی

کارشناسان معتقد هستند که همزمان با پایان این دهه میلادی، گیربکس های دستی نیز از تمام محصولات فولکس واگن حذف شده و در این زمان نیز فولکس واگن سبد محصولاتی تمام الکتریکی خواهد داشت. البته در این گزارش ذکر نشده که این تصمیم فولکس واگن مبنی بر حذف گیربکس های دستی از محصولات خود، به طور خودکار روی سایر زیربرندهای این کمپانی اعم از آئودی، اشکودا و سئات نیز تصمیم می گذارد. سئات وعده داده که از سال 2026 تنها خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد.

 

سخن پایانی

با توجه به اینکه قرار است پاسات تنها با گیربکس اتوماتیک تولید شود، همین داستان در خصوص همزاد این خودرو یعنی اشکودا سوپرب نیز رخ خواهد داد؛ چراکه زیربنای و ساختار هر دو خودرو یکسان بوده و انتظار می رود که پاسات جدید به همراه اشکودا سوپرب جدید هر دو در کارخانه Bratislava در اسلوواکی تولید شوند. با توجه به اینکه فولکس واگن تایید کرده قصد توسعه نهمین نسل گلف را هم دارد، این احتمال وجود دارد که گیربکس دستی از روی این هاچبک محبوب و همزادهای آن یعنی اشکودا اکتاویا و سئات لئون نیز حذف شوند.

منبع motor1
5 از 2 رای