اخبار خودرو جهان
نسخه الکتریکی جای آن را خواهد گرفت

خداحافظی با پورشه ماکان بنزینی در 2024

سه شنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پورشه ماکان 2021

پورشه در نیمه اول سال 2021 تعداد 43 هزار و 618 دستگاه ماکان فروخته که با این آمار می توان اظهار کرد که ماکان پس از برادر بزرگتر خود یعنی کاین با آمار فروش 44 هزار و 50 دستگاهی، با فاصله کمی در جایگاه دوم قرار دارد. به خوبی می توان فهمید که پورشه ماکان از زمان معرفی در سال 2014 تا به امروز نقش یک گاو شیرده پرسود را برای این خودروساز آلمانی داشته، ولی قوانین سختگیرانه آلایندگی برای خودروهای صفر کیلومتر جدید برای ماکان هم دردسرساز شده است.

به گزارش خودرونویس، در نتیجه پورشه ماکان با پیشرانه بنزینی تنها چند سال دیگر به بازار جهانی عرضه می شود و پس از آن نسخه الکتریکی این کراس اوور لوکس جای مدل درونسوز را پر خواهد کرد. این تنها یک شایعه یا حدس و گمان عجیب توسط ما و کارشناسان صنعت خودرو نیست؛ بلکه این خبر به صورت مستقیم توسط مدیر خط تولید پورشه منتشر شده است. سباستین Staiger طی مصاحبه ای که با اتوکار داشت که پورشه ماکان با پیشرانه بنزینی تنها سه سال دیگر در خط تولید پورشه باقی خواهد ماند.

نمای عقب پورشه ماکان 2021

زمانی که از مدیر خط تولید پورشه در خصوص زمان تمام الکتریکی شدن پورشه ماکان سوال پرسیده شد وی اظهار کرد: امروز تصمیم نهایی و قطعی در این خصوص گرفته نشده؛ ولی پیش بینی می کنیم که سال 2024 آخرین سالی باشد که نسخه بنزینی ماکان تولید می شود. وی توضیح داد که قوانین وضع شده نقش بسیار مهمی را در آینده و ادامه روند تولید یک خودرو ایفا می کنند و قوانین مربوط به آلایندگی نیز یکی دیگر از فاکتورهای محدود کننده به شمار می آیند. زمانی که استاندارد آلایندگی یورو7 در سال 2025 اجرا شود، هیچ تعجبی ندارد که پورشه ملزم به سرعت بخشیدن به تولید خودروهای پاک و بدون آلاینده و همچنین حذف تدریجی خودروهای بنزینی و دیزلی می شود.

کابین پورشه ماکان 2021

زمان رونمایی پورشه ماکان الکتریکی

نسخه الکتریکی پورشه ماکان قرار است که در سال 2022 میلادی رونمایی شود و عرضه آن به بازار جهانی از سال 2023 آغاز می شود. این اولین خودروی الکتریکی پورشه بوده که روی ساختار پریمیوم پلتفرم الکتریکی که با همکاری پورشه و آئودی طراحی شده، توسعه یافته است. لازم به ذکر است که آئودی هم قصد دارد روی این ساختار پیشرفته خودروی الکتریکی Q6 E-Tron را تولید کند که آن هم در سال آینده رونمایی می شود. آئودی همچنین در حال توسعه A6 ای-ترون روی پلتفرم PPE بوده که نسخه مفهومی آن چند ماه پیش رونمایی شده بود.

پورشه ماکان 2021

پورشه اخیرا نسخه بنزینی ماکان را هم بروزرسانی کرده و تغییرات ساده ظاهری در کابین و استایل بیرونی این خودرو اعمال کرده است. همچنین نسخه توربو از بین نسخه های ماکان حذف شده و به جای آن نسخه GTS پرچمدار مدل های ماکان محسوب می شود. این مدل از همان پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر مدل توربو بهره گرفته که قادر به تولید 434 اسب بخار قدرت است. ماکان S هم جای نسخه GTS پیشین را پر کرده که به یک پیشرانه 375 اسب بخاری مجهز شده و نسخه پایه پورشه ماکان هم از یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 261 اسب بخار قدرت بهره می برد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟