به گزارش خودرونویس، احمد جباری نماینده بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد در مدیریت شرکت سایپا و همچنین جایگزینی تولیدات داخلی به جای خودروهای مونتاژی، بعد از بدعهدی شرکت های بین المللی و رفتن شرکای خارجی از ایران گفت: تولید خودرو در داخل باید با کیفیت و همچنین کمیت همراه باشد چرا که مردم ما از خودروهای بی‌کیفیت و کمبود خودرو در باراز خسته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم سایپا با تولید خودرو در داخل این مشکلات را رفع کند، اظهار داشت: هرچه شرکت‌های خودروساز به خصوص سایپا به سمت تولید داخلی حرکت کند، مسلماً در زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید برنامه‌ریزی می‌کند و امید مردم به بازار نیز بهتر می‌شود.

دبیر کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدام سایپا در افزایش داخلی‌سازی قطعات و کاهش وابستگی به شرکا و قطعه‌سازان خارجی گفت: باید از قطعه‌سازان داخلی حمایت شود تا بتوانیم گامی در جهت خودکفایی در صنعت خودرو برداریم.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه خودرو در بازار در روزهای گذشته گفت: قطعاً در این زمینه دلالان نقش مهمی داشته و دارند و باید با راهکارهای مناسب جلوی سواستفاده دلالان را گرفت.

دبیر کمیسیون عمران مجلس افزود: ‌تلاش برای کاهش قیمت خودرو، محدودیت برای ثبت‌نام و جلوگیری از ثبت‌نامه فله‌ای و نظارت دقیق از جمله راهکارهای مدنظر در این زمینه است.

5 از 1 رای