اخبار خودرو ایران
آغاز رسمی تولید در بم با حضور استاندار کرمان

JMC S350 محصول جدید ریگان خودرو

شنبه - ۶ دی ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
جی ام سی S350 ریگان خودرو

شرکت ریگان خودرو فعالیت رسمی خود را از سال 1396 با عرضه کراس اوور کوپا از برند زوتی چین به عنوان یکی از زیر برندهای گروه صنعتی کرمان آغاز کرد. با وجود اینکه تصور می شد کوپا برگ برنده ریگان خودرو در بازار رقابتی داخل کشور میان کراس اوورهای چینی باشد، ولی تحریم ها مانع موفقیت و رشد ریگان خودرو در آن زمان شد. حال این خودروساز وطنی قصد دارد محصولی جدید را که سه سال پیش خبر عرضه آن را داده بود به زودی راهی بازار کند. این خودرو اسیووی JMC S350 بوده که می تواند همانند کوپا ورق را به نفع ریگان خودرو باز گرداند.

به گزارش خودرونویس، JMC کوتاه شده عبارت Jiangling Motors Co بوده که یک شرکت خودروسازی چینی است که به نوعی شریک تجاری فورد هم محسوب می شود. تخصص این شرکت تولید انواع خودروهای تجاری، پیکاپ و اسیووی بوده و مدتها پیش هم شاهد تست پیکاپ های JMC برای استفاده در ارگان های نظامی کشور هم بوده ایم.

اسیووی S350 یکی از محصولات سواری و کوچک جی ام سی محسوب می شود که تلاش سه ساله ریگان خودرو برای تولید آن در کارخانه این شرکت واقع در بم سرانجام به نتیجه رسیده است.

کابین جی ام سی S350 ریگان خودرو

در بازدید امروز علی زینی وند از مجموعه ریگان خودرو در شهر بم کرمان، به توانایی های این شرکت در خصوص تولید اتوبوس های درون شهری اشاره شد. ضمن اینکه استاندار کرمان از خط تولید سواری ریگان خودرو نیز بازدید به عمل آورد و اسیووی جی ام سی  S350 در حضور استاندار کرمان و در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال 1399 رسما رونمایی شد.

 

مشخصات فنی JMC S350

خودروی جی ام سی  S350 ریگان خودرو یک اسیووی با ابعادی بزرگ بوده که امکان تولید به صورت پنج و هفت نفره را دارد. این خودرو همچنین جزو معدود شاسی بلندهای چینی موجود در بازار کشور بوده که دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است؛ همین موضوع سبب شده که جی ام سی  S350 در زمینه بیراهه نوردی یک سر و گردن نسبت به سایر رقبای چینی موجود در بازار کشور بالاتر باشد. البته ظاهرا ریگان خودرو در ابتدا قصد عرضه نسخه عقب محرک این خودرو را دارد.

نمای عقب جی ام سی S350 ریگان خودرو

ریگان خودرو تصمیم دارد که جی ام سی  S350 را با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به بازار کشور عرضه کند. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 205 اسب بخار و بیشینه گشتاور 325 نیوتن متر است. با توجه به ابعاد بزرگ جی ام سی  S350، انتظار وزن 2530 کیلوگرمی این خودرو را داشتیم، ولی قدرت و گشتاور این پیشرانه جوابگوی این وزن زیاد و جثه سنگین هستند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود.

سطح آلایندگی پیشرانه این خودرو یورو5 اعلام شده و ظرفیت مخزن سوخت آن نیز 70 لیتر است. طبق اعلام ریگان خودرو جی ام سی  S350 در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی میزان 8.9 لیتر بنزین مصرف می کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل 4798، 1895 و 1852 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2750 میلی متر گزارش شده است.

صندلی ردیف عقب جی ام سی S350 ریگان خودرو

تجهیزات ایمنی و رفاهی

ریگان خودرو از جمله شرکت هایی که دست و دلبازی زیادی روی تجهیزات رفاهی و ایمنی محصولات خود دارد و این مورد در کراس اوور کوپا که محصول پیشین همین برند بود، قابل مشاهده است. این شرکت برای جی ام سی  S350 هم امکانات قابل قبولی در نظر گرفته است. با توجه به لیست اعلامی توسط ریگان خودرو، این جی ام سی  S350 دارای تجهیزات ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل پایداری در سراشیبی و آغاز حرکت در سربالایی، کنترل کشش، ترمز کمکی و کیسه ایمن هوا راننده و سرنشین جلو است.

فضای بار

همچنین ریگان خودرو برای جی ام سی  S350 تجهیزات رفاهی مانند سانروف برقی، چراغ های LED دارای نوار روشنایی در روز، آینه های جانبی برقی تاشونده، کامپیوتر سفری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی چند منظوره، کروز کنترل، خروجی برق 12 ولت در فضای بار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت به صورت برقی و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی با درگاه بلوتوث و USB و قابلیت اتصال به تلفن همراه را در نظر گرفته است.

 

سخن پایانی

اسیووی جی ام سی  S350 ریگان خودرو، یکی از لوکس ترین و گران ترین خودروهای چینی حال حاضر درون کشور است. با توجه به نرخ فعلی ارز و قیمت رقبای این خودرو، نباید قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان را برای این خودرو در نظر داشت. البته ریگان خودرو هنوز قیمت قطعی برای جی ام سی S350 اعلام نکرده، ولی انتظار می رود که این خودرو در بازار کشور با محصولاتی همچون تیگو7 مدیران خودرو و احتمالا در آینده تیگو8 و همچنین بی وای دی اس6 رقابت کند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟