اخبار خودرو جهان
همان کامپس با سه ردیف صندلی!

جیپ کامندر 2022 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جیپ کامندر 2022

تعریف جیپ کامندر برای مشتریان در بازارهای مختلف جهانی گوناگون است. برای مشتریان آمریکایی کامندر یک اسیووی سایز متوسط با کد محصول XK بوده که از سال 2010 به بازار این کشور عرضه شده؛ ولی در اروپا و سایر کشورهای جهان کامندر را با کد داخلی XH و پیشرانه شش سیلندر دیزلی اش می شناسند. در چین هم این نام روی دو محصول کامندر و گرند کامندر استفاده شده که از سال 2018 پس از معرفی نسخه مفهومی Yuntu وارد بازار چین شده اند.

به گزارش خودرونویس، حال که در آگوست سال 2021 هستیم، جیپ کامندر جدیدی از راه رسیده که ویژه بازار آمریکای لاتین طراحی شده است. این خودرو از نظر ظاهری نسخه هفت نفره همان جیپ کامپس 2022 بوده که مدتی پیش بروزرسانی و معرفی شد. پس از یک دوره کمپین تیزری طولانی، سرانجام نسخه برزیلی جیپ کامندر توسط کمپانی مادر یعنی استلانتیس رونمایی شده است. لازم به ذکر است که نسخه ای که در تصاویر مشاهده می کنید مربوط به تریم پرچمدار یعنی Overland است.

نمای عقب جیپ کامندر 2022

طراحی ظاهری جیپ کامندر 2022

طراحی ظاهری این خودرو به مراتب فراتر از نسخه کشیده تر شده جیپ کامپس بوده و این خودروساز آمریکایی سعی کرده هویت ویژه ای به کامندر بزرگتر با رعایت المان هایی خاص ببخشد. در کنار نصب جلوپنجره آشنای جیپ با هفت خط عمودی، این کمپانی چراغ های اصلی باز طراحی شده و صاف تری را برای کامندر 2022 طراحی کرده است. همچنین درون سپر جدید این خودرو چراغ های روشنایی در روز LED به صورت نواری درست در بالای مه شکن ها طراحی شده اند. وجود تریم های براق در پروفیل جلو، چهره کامندر 2022 را گیراتر و جذابتر کرده است.

جیپ کامندر 2022

پروفیل جانبی این خودرو نشان دهنده کابین به مراتب بزرگتر و شیشه لچکی عقب به مراتب کشیده تر نسبت به کامپس بوده که نشان دهنده ابعاد بزرگتر کامندر 2022 است. یک نوار براق از ستون A کامندر آغاز شده و در قسمت بالایی ستون عقب پایان یافته که سبک طراحی آن دقیقا مشابه با جیپ گرند چروکی 2022 با دو ردیف صندلی است.

جیپ کامندر 2022

در پروفیل عقب شاهد اعمال تغییرات گسترده تری نسبت به کامپس هستیم. کامندر دارای چراغ های عقب باریک تر بوده که در قسمت بالاتری جانمایی شده اند. درب فضای بار این خودرو به مراتب بزرگتر از کامپس به نظر می رسد و دستگیره این درب به جای اینکه آشکار نصب شده باشد، به صورت مخفی بالای قاب پلاک طراحی شده است. وجود نشان TD و 4×4 روی بدنه به این معنا بوده که قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه توربودیزل بوده که نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود.

کابین جیپ کامندر 2022

طراحی کابین و مشخصات فنی کامندر 2022

اگر تصاویر کامپس 2022 را دیده باشید، طراحی کابین کامندر جدید چندان متفاوت به نظر نمی رسد. در خصوص مشخصات فنی این خودرو هم هنوز جیپ مطلب خاصی را عنوان نکرده است. ولی منابع برزیلی اظهار کرده اند که یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل با 200 اسب بخار قدرت برای کامندر طراحی شده که نیروی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. همچنین یک پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی توربوشارژ قابل فعالیت با سوخت های مختلف نیز برای کامندر 2022 طراحی شده که قادر به تولید 185 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو را توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به صورت آپشنال به هر چهار چرخ منتقل می کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟