اخبار خودرو جهان
 عرضه نسخه 4xe برای تمام مدل ها

جیپ تا سال 2025 الکتریکی می شود

یکشنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
برنامه الکتریکی سازی جیپ

جیپ 80 سالگی خود را با اقدامی جسورانه و تولید خودروهایی با آلایندگی صفر جشن گرفته و نسخه 4xe کاملا الکتریکی را با صفر درصد انتشار آلایندگی، در تمام مدل ‌های اسیووی ‌های خود و تا سال 2025 به تولید می ‌رساند. این یعنی احتمالا تا سال 2025، مدل ‌های مختلف کمپانی جیپ، حداقل دارای یک نسخه الکتریکی خواهند بود و ما مشتاقانه منتظر اطلاع یافتن از زمان معرفی مدل‌ های BEV کمپانی جیپ هستیم.

به گزارش خودرونویس، در همین رابطه کریستین مونیر به عنوان مدیر ارشدِ اجرایی برند جیپ گفته است:  «ما کاملا متعهد به ارائه چشم‌ اندازی آینده‌نگر همراه با عرضه خودروهایی بدون آلایندگی هستیم و تا سال 2025 یک جیپ 4xe کاملا الکتریکی و بدون آلایندگی را در تمام بخش‌ های مرتبط به اسیووی‌های خود عرضه خواهیم کرد.»

بنابراین معرفی کانسپت جیپ مگنیتو الکتریکی اقدامی تصادفی و نمایشی نبود؛ زیرا آینده جیپ نیز الکتریکی است. در حال حاضر این کمپانی مشغول گسترش سری پلاگین هیبریدی خود یا سری 4xe  است که شامل چندین مدل مختلف مانند جیپ کامپس و رنه‌ گید و رانگلر پلاگین هیبریدی می‌شود. علاوه بر این مدل 2019 و پلاگین هیبریدی جیپ کامندِر نیز در کشور چین عرضه شده است.

جیپ پلاگین هیبریدی 4xe

دو مورد اول یعنی کامپس 4xe و رنه‌ گید 4xe در اروپا به تولید رسیده و فروخته خواهند شد؛ اما رانگلر 4xe در ایالات ‌متحده تولید شده و در اروپا به فروش می‌ رسد. مراسم رونمایی رسمی از محصولات جدید جیپ در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک 2021 برگزار خواهد شد. مسئولان جیپ قول معرفی محصول هیجان انگیز و جهانی خود را به علاقه مندان دنیای خودرو داده‌ اند و جیپ گرند چروکی کاملا  جدید را برای اولین بار به فناوری پلاگین هیبریدی 4xe مجهز می‌کنند. جیپ گرند واگونیر 4xe نیز احتملا از کانسپت پلاگین هیبریدی جیپ گرند واگونیر 2020  پیروی خواهد کرد.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟