اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه شانگهای 2021 صورت گرفت

جیلی Xingyue L با سیستم خودران سطح 2 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
جیلی Xingyue L

نمایشگاه خودرو شانگهای با وجود تمام محدودیت های کرونایی در سال 2021 هم برگزار شده است و جذابیت های زیادی را به همراه داشته است. یکی از خودروهایی که در این نمایشگاه توجه رسانه های خارجی را به خود جلب کرد، جیلی Xingyue L بوده که اسیووی پرچمدار جدید این شرکت محسوب می شود.

استایل ظاهری جیلی Xingyue L

به گزارش خودرونویس، استایل بیرونی این اسیووی جیلی به زبان طراحی جدید این برند موسوم به تسریع در زمان و مکان مزین شده است. در صنعت امروزی خودرو که بسیاری از شرکت ها اسیووی هایی مشابه برندهای مطرح تولید می کنند، این اسیووی جدید جیلی زبان طراحی خاص خود را دارد و تنها شباهت هایی در پروفیل عقب به خصوص نوار LED سرتاسری که چراغ های ترمز را به یکدیگر متصل کرده با آئودی Q8 دارد. همچنین رینگ های این خودرو نیز مشابه با محصولات فولکس واگن طراحی شده است.

جیلی Xingyue L

هنر جیلی در طراحی این اسیووی پرچمدار تنها در استایل بیرونی خلاصه نشده و کابین نیز دیزاینی مدرن و جذاب مانند طراحی بیرونی دارد. جیلی Xingyue L ضمن دارا بودن سیستم رانندگی خودران سطح دو، دارای سیستم پیشخدمت کاملا بدون نیاز به دخالت انسانی است. در این لحظه جزییات زیادی از این سیستم منتشر نشده و جیلی اظهار کرده که این سیستم می توان در یک فضای 200 متری دنبال جای پارک بگردد و خودرو را به صورت خودکار پارک کند. جیلی اظهار کرده که این قابلیت پیشرفته به لطف 12 رادار سنسور التراسونیک، رادار با طول موج 5 میلی متر، چهار دوربین اطراف با کیفیت بسیار بالا، یک دوربین تک چشمی، یک دوربین روی داشبورد، یک دوربین داخلی و 24 سنسور محیطی حاصل شده است.

نمای عقب جیلی Xingyue L

مشخصات فنی جیلی Xingyue L

در زیر کاپوت جیلی Xingyue L یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر نصب شده که با همکاری جیلی و ولوو که مالکیت آن با جیلی است، توسعه یافته. این پیشرانه 4 سیلندر قادر به تولید 215 اسب بخار در بازار چین است. ولی مشتریان در بازار اروپا می توانند نسخه تیون شده و ارتقا یافته همین پیشرانه را سفارش دهند که قادر به تولید 235 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط نسل ششم سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بورگ وارنر به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود.

کنسول وسط جیلی Xingyue L

سخن پایانی

این اسیووی همه کاره جیلی قرار است طی هفته های آتی به بازار چین عرضه شود و قرار است در آینده نزدیک به سایر بازارهای جهانی از جمله اروپا نیز راه یابد. این خودرو تمام ویژگی های بارز یک اسیووی برای موفقیت در بازار جهانی را دارد؛ حال باید دید در تقابل با برندهای مطرح در بازار اروپا، عملکرد جیلی در مقابل رقبای قدرتمند چگونه است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟