اخبار خودرو جهان
پایه ریزی زبان طراحی محصولات آینده جیلی

جیلی ویژن Starburst مفهومی رونمایی شد

شنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
جیلی ویژن Starburst

بی شک جیلی یکی از پیشرفته ترین خودروسازان چین در زمینه تکنولوژی است. کمپانی جیلی در واقع مالک کمپانی سوئدی ولوو بوده و رابطه نزدیکی هم با دایملر داشته و در حال انجام چندین پروژه با این هولدینگ آلمانی است. جیلی در نمایشگاه شانگهای اسیووی پرچمدار جدید خود را با طراحی بسیار زیبا معرفی کرده بود و حال نوبت آن رسیده که جیلی گام دیگری برای نشان دادن قدرت و توانایی خود بردارد.

استایل ظاهری و کابین جیلی ویژن Starburst

به گزارش خودرونویس، جیلی امروز یک خودروی مفهومی به نام ویژن Starburst معرفی کرده که در آن زبان طراحی جدید خود موسوم به Expanding Cosmos را به نمایش گذاشته که قرار است آن را در محصولات آتی خود نیز استفاده کند. جیلی اظهار کرد که این سبک طراحی با الهام گیری از پدیده ای ستاره ای شکل گرفته که در آن سحابی های درخشان و عناصر زیبا به یکدیگر می پیوندند و ادغام می شوند و یک ستاره جدید را شکل می دهند.

جیلی ویژن Starburst

یکی از ویژگی های برجسته در طراحی این خودرو را می توان آرک نورپردازی شده چرخها دانست که نشان دهنده وضعیت خودروست. جیلی ویژن Starburst خودرویی تمام الکتریکی است و زمانی که در شارژ باشد، آرک چرخ ها به رنگ دیگری روشن می شود و زمانی که خودرو در حرکت یا حتی پارک باشد، چراغ های نورپردازی شده در آرک چرخ ها به رنگ های دیگری روشن می شوند.

نمای عقب جیلی ویژن Starburst

نورپردازی طراحی شده در داخل کابین نیز با این سبک روشنایی مطابقت دارد و جیلی اظهار کرده که تعامل نورپردازی فضای بیرونی و کابین یک حس سرعت و جدید در رانندگی را به سرنشین و راننده القا می کند. جیلی سعی کرده با سبک نورپردازی کابین زیبایی بصری فضای داخلی این اسیووی مفهومی را ارتقا دهد و فضای بدون مرز پدید آورد. نورپردازی کابین این خودرو در تمامی قسمت ها از جمله نمایشگر پشت فرمان و رودری ها دیده می شود. کنسول میانی شناور جیلی ویژن Starburst هم باعث شده فضای داخلی جادارتر به نظر برسد. همچنین روی شیفتر دنده چهار نوار LED طراحی شده که نشان دهنده وضعیت گیربکس است.

کابین جیلی ویژن Starburst

گای بورگوین مدیرارشد طراحی جیلی در شانگهای در خصوص این سبک طراحی جدید موسوم به Expanding Cosmos اظهار کرد: این سبک طراحی به عنوان فونداسیون و پایه طراحی مصحولات آتی جیلی خواهد بود تا طیف گسترده و رو به رشد مشتریان این شرکت را راضی نگه دارد. وی در ادامه اظهار کرد که ما مرزهای فناوری و نوآوری را در عصر دیجیتالی جا به جا کرده ایم.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟