اخبار خودرو جهان
با هدف افزایش فروش صورت گرفت

جیلی مدیر سابق طراحی بنتلی را استخدام کرد

شنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
جیلی مدیر طراحی بنتلی را استخدام کرد

به تازگی شرکت جیلی استفان سیلاف، مدیر سابق بخش طراحی برند لوکس و بریتانیایی بنتلی را استخدام کرده است. علت این اقدام جیلی را باید علاقه و خواست تولیدکنندگان چینی در به‌کارگیری سبک‌های جدید طراحی برای حضور موفق‌تر در بزرگترین بازار خودروی جهان و افزایش فروش دانست.

به گزارش خودرونویس، سیلاف که سابقه همکاری با گروه فولکس ‌واگن و دایملر AG را در کارنامه خود دارد؛ در مرکز طراحی جیلی واقع در گوتنبرگ سوئد مستقر می ‌شود و مدیریت طراحی برندهای زیکر، جیلی، لینک اند کو و جئومتری را برعهده خواهد داشت. او نقشی در مدیریت طراحی برندهای ولوو و پل استار ندارد.

خودروسازان چینی به شکل بی ‌سابقه ‌ای، مدل‌هایی را به بازار عرضه می ‌کنند که از نظر طراحی شبیه به برندهای خارجی هستند. اما آنها باید به منظور افزایش مقدار فروش محصولات خود، بیشتر از طراحان خارجی استفاده کنند و به همین خاطر برای برخورداری از طرح ‌های جدید، استودیوهای شرکت‌ هایی مانند گریت‌ وال، جیلی و بی ‌وای ‌دی معمولا توسط طراحان بین ‌المللی اداره می ‌شوند.

استفان سیلاف طراح جدید جیلی

استفان سیلاف – در کارنامه او سابقه همکاری با فولکس‌واگن، آئودی و مرسدس ‌بنز دیده می‌شود.

مقر اصلی شرکت جیلی شهر هانگژو در کشور چین است. این شرکت صاحب خودروسازی ولوو و مالک 9.7 درصد از سهام دایملر بوده و به منظور تولید خودروهای گران ‌تر به سمت استفاده از طرح‌های اسپرت‌ تر حرکت کرده است؛ زیرا فروش شرکت چانگان و رقیب جیلی، به دلیل به کارگیری طرح‌ های آینده‌ نگرانه افزایش یافته و از سوی دیگر محصولات اسپرت و آفرودی گریت ‌وال به محبوبیت رسیده ‌اند.

طراحی خودرو در شرایط کنونی بسیار دشوار است و به همین خاطر خودروسازان توجه بیشتری به طراحی محصولات خود می‌کنند؛ چون به منظور به‌کارگیری سیستم‌های رانندگی هوشمند، باید از سنسورهای بیرونی زیادی استفاده کرد و اکثر خودروسازان به تولید محصولات برقی روی آورده‌ اند.

اخیراً شرکت چینی Didi Global Inc، متیو سوان، طراح اصلی خودروهای تسلا و گریت ‌وال را استخدام کرده و بایدو جیدو، فرانک وو، طراح پیشن کادیلاک را به خدمت گرفته است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟