اخبار خودرو جهان
با مشخصات فنی نسخه حاضر در لمانز 1953

جگوار C تایپ 1951 احیا شد

شنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
جگوار C تایپ 1951

جگوار C تایپ تازه ترین خودروی کلاسیک احیا شده از این برند معتبر بریتانیایی است. اگر قصد خرید این رودستر کلاسیک زیبا را دارید بهتر است عجله کنید، چراکه جگوار تنها هشت دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد. جالب است بدانید که این رودستر احیا شده 70 سال پس از رونمایی اصلی این خودرو در سال 1951 از راه رسیده است.

مشخصات فنی جگوار C تایپ احیا شده

به گزارش خودرونویس، این مدل تازه احیا شده مقداری نسبت به مدل اصلی رونمایی شده در سال 1951 خاص تر است؛ چراکه این مدل مشخصات فنی یکسانی با مدلی که در مسابقات 24 ساعته لمانز سال 1954قهرمان شد، دارد. زیر کاپوت طویل این خودرو، یک پیشرانه 3.4 لیتری شش سیلندر خطی با سه کاربراتور 40DC03 وبر نصب شده که این پیشرانه را قادر به تولید بیشینه قدرت 220 اسب بخار کرده است. برای متوقف کردن این رودستر جذاب کلاسیک نیز ترمزهایی دیسکی تعبیه شده اند.

نمای عقب جگوار C تایپ 1951

جگوار در دهه 1950 43 دستگاه از مدل C تایپ را برای مشتریان خود تولید کرده؛ ولی تمامی این 43 دستگاه دارای ترمزهایی کاسه ای و دو کاربراتور SU بودند.

مسابقات لمانز 1953 C تایپ

روش تولید جگوار C تایپ

کارخانه کلاسیک جگوار لندروور در شهر Conventry انگلیس هر دستگاه از این جگوار C تایپ احیا شده را به صورت دست ساز تولید خواهد کرد. به منظور تولید این هشت دستگاه، کارخانه کلاسیک جگوار لندروور در حال اسکن نسخه C تایپ بوده و با کمک این داده های مخابره شده توسط رایانه، جگوار نهایت تلاش خود را می کند که این نسخه جدید C تایپ را تا حد امکان مشابه مدل 1951 تولید کند. همچنین نقشه های مهندسی قدیمی و سایر اطلاعات موجود در بایگانی جگوار نیز برای طراحی و تولید این رودستر کلاسیک احیا شده به کار گرفته شده اند تا این مدل تا خطای جگوار در تولید این خودرو کمتر شود.

نمای جانبی جگوار C تایپ 1951

در حالی که تنها هشت نفر می تواند مالک این جگوار C تایپ رودستر احیا شده باشند، این کمپانی یک شبیه ساز آنلاین برای مردم و طرفداران این خودرو طراحی کرده و آنها می توانند که حداقل نسخه ایده آل خود از C تایپ را در اینترنت شبیه سازی کنند. به این منظور شما می توانید از بین 12 رنگ از پیش تعیین شده برای بدنه یکی را انتخاب کنید؛ همچنین برای کابین هم هشت رنگ مختلف در نظر گرفته شده که شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین می توانید نشان های مسابقات دهه 1950 میلادی را روی کاپوت این خودرو نصب کنید. البته همه اینها در عالم رویا و خیال بوده و متاسفانه به واقعیت برای ما تبدیل نمی شود!

کابین جگوار C تایپ 1951

سخن پایانی

رودستر C تایپ چهارمین خودروی کلاسیک احیا شده توسط بخش جگوار کلاسیک است. پیشتر این کمپانی سه خودروی E تایپ Lightweight، XK SS و D تایپ را احیا کرده بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟