اخبار خودرو جهان
آیا ایلان ماسک رقیب جدیدی خواهد داشت؟

جگوار به دنبال تسخیر بازار الکتریکی‌ ها

پنجشنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جگوار i pace

پس از اینکه برند بریتانیایی جگوار از برنامه‌های بزرگ خود رونمایی کرد، به دست آوردن سهم بیشتر بازار در بخش خودروهای لوکس الکتریکی به چالشی جدید بدل شد.

به گزارش خودرونویس، جگوار لندروور روز دوشنبه در بیانیه ‌ای ضمن تایید حرکت جگوار به سمت الکتریکی شدن تصریح کرد: این خودروساز بریتانیایی از سال 2025 به عنوان یک برند لوکس تمام الکتریکی در بازار خودرو عرض‌ اندام خواهد کرد. این تغییر در واقع بخشی از برنامه این خودروساز است تا بتواند هدف اصلی خود یعنی تولید خودروی پاک با انتشار کربن صفر را تا سال 2039 تحقق بخشد.

بر اساس این گزارش، جگوار لندروور که تحت مالکیت شرکت هندی گروه تاتا موتورز است، اخیرا در گفت ‌وگویی اعلام کرد: جگوار با تولید یک خودروی الکتریکی کامل طی 4 سال آینده، رهبر بازار در زمینه خودروهای الکتریکی خواهد شد. شایان ذکر است که برند لندروور نیز قرار است طی 5 سال آینده، 6 مدل خودروی تمام الکتریکی معرفی کند که نخستین مدل آن در سال 2024 رونمایی خواهد شد.

این گزارش حاکی است؛ این خودروساز بریتانیایی در نظر دارد سالانه 2.5 میلیارد یورو در خصوص به کارگیری تکنولوژی ‌های جدید هزینه کند و هر سه کارخانه بریتانیایی خود را باز نگاه دارد تا بتواند اواخر همین دهه، تمام مدل‌های تولیدی خود را به‌صورت الکتریکی به بازار عرضه کند و تمام رقبای خود از جمله تسلا را به چالش بکشاند.

تیری بلور، مدیر ارشد این شرکت اعلام کرد: ما در نظر داریم جگوار را به شیوه ‌ای متفاوت عرضه کنیم. لندروور در راس برندهای این خودروسازی قرار دارد، اما جگوار قرار است بسیار متفاوت ظاهر شود. با اعلام این خبر، بوریس جانسون، رییس جمهور انگلستان نیز با انتشار مطلبی در توییتر واکنش نشان داد و گفت: حرکت رو به جلوی جگوار یک مثال عالی از پیشرفت علم مهندسی ما است که می‌تواند صنعت را به سمت آینده‌ای پاک هدایت کند.

 

عصر جدیدی برای جگوار

تئو لگت، خبرنگار شبکه بی‌ بی‌ سی نیز در یادداشتی اظهار کرد: این یک حرکت بزرگی است که برند جگوار لندروور قصد دارد آن را محقق کند، اما واقعیت این است که این چشم‌انداز در حرف ساده است چرا که تمام شرکت‌های خودروسازی برای کاهش میزان دی‌اکسید کربن تحت فشار هستند و باید تولیدات خود را با قوانین جدید تطبیق دهند.

با فشار دادن ترمز تولید خودروهای دیزلی و درون‌سوز، حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی عصر جدیدی را در صنعت خودروسازی رقم خواهد زد که برای جگوار آغازی دوباره خواهد بود. به بیان دیگر، سال 2025 که تولید خودروهای درون‌سوز کم‌کم با توقف تولید روبرو می‌شوند، نقطه عطفی برای صنعت خودرو می‌شود که در تاریخ 100 ساله خود جالب توجه خواهد بود.

 

رقیب سرسخت برای تسلا

به گفته دیلی‌تلگراف، برنامه جگوار لندروور، جگوار را به یک رقیب سرسخت برای تسلا تبدیل خواهد کرد. جیم هولدر، سردبیر مجله اتوکار نیز در این خصوص گفت: حرکت جگوار به سمت بازار خودروهای الکتریکی لوکس، به طور باورنکردنی سخت خواهد بود.

با توجه به این که سال گذشته میزان قابل توجهی از فروش این برند خودروساز، به خودروهای الکتریکی اختصاص داشته است، می‌توان نتیجه گرفت مشتریان این خودروساز آنقدر وفادار هستند که از تکنولوژی‌های جدید که در محصولات آینده این خودروساز به کار گرفته می‌شود، استقبال کنند. همچنین اگر جگوار لندروور بتواند این پروژه را عملیاتی و محقق کند، با ایجاد حاشیه سود بالاتر و فروش کم‌تر می‌تواند چهره برند خود را حفظ کند.

 

 

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟