اخبار خودرو ایران
توسط کرمان موتور طی دو ماه آتی به فروش می رسد

جک T8 پیکاپ تازه وارد بازار ایران

سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جک T8

سگمنت پیکاپ های ایران حتی پیش از تحریم نیز تنوع کمی داشت و تنها چند محصول با تنوع بسیار کم به بازار عرضه می شد. امروزه هم که به لطف تحریم ها، همان چند پیکاپ نیز امکان عرضه به بازار کشور را ندارند و عملا هیچ پیکاپ قابلی به بازار کشور عرضه نمی شود. اما کرمان موتور قصد دارد که به زودی یک پیکاپ جدید به نام جک T8 را به بازار ایران عرضه کند تا ضمن بالابردن تنوع بازار پیکاپ ها، سهم خوبی را از این سگمنت پرطرفدار کسب کند.

به گزارش خودرونویس، کرمان موتور که به خوبی از موفقیت برند چینی جک در سگمنت خودروهای سواری و کراس اوورهای کامپکت و سایز متوسط در کشور آگاه است، این بار اقدام به عرضه یک محصول کار و تجاری از برند جک به نام پیکاپ T8 کرده است.

در حال حاضر پیکاپ دو دیفرانسیل صفر کیلومتر تقریبا در بازار کشور وجود ندارد. تا پیش از این پیکاپ هایی همچون کاپرا2 گروه بهمن، ریچ پارس خودرو، فوتون تانلند و آمیکو آسنا در بازار کشور به صورت صفر کیلومتر حضور داشتند و پیش از آنها نیز نیسان پیکاپ و تویوتا هایلوکس جزو پرطرفدارترین پیکاپ های موجود در ایران بودند. اما تحریم صنعت خودرو، داستان را تغییر داد و ابتدا واردات پیکاپ های خارجی متوقف شد و پس از آن نیز تولید همین چند پیکاپ هم در داخل کشور به صفر میل کرد.

آفرود جک T8

در این شرایط جک T8 می تواند به برگ برنده کرمان موتور در بازار پیکاپ ها تبدیل شود و با توجه به اینکه عملا رقیب صفر کیلومتری برای این خودرو وجود ندارد، می توان استقبال خوبی را از این پیکاپ چینی انتظار داشت.

 

مشخصات فنی

جک T8 از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم دو لیتر و مجهز به سیستم توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 190 اسب بخار و بیشینه گشتاور 320 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها به صورت 2H، 4L و 4H منتقل می شود. جک T8 به لطف بهره بردن از پیشرانه توربوشارژ، قدرت و گشتاور به مراتب بیشتری نسبت به پیکاپ هایی همچون کاپرا2، ریچ و فوتون و حتی آمیکو آسنا تولید می کند و از این نظر یک سر و گردن برتر از رقباست.

مشخصات فنی جک T8

جک T8 دارای دو مدل معمولی و کشیده بوده که فاصله بین دو محور آنها به ترتیب معادل 3090 و 3380 میلی متر گزارش شده است. البته در این لحظه مشخص نیست که کرمان موتور قصد عرضه کدام مدل را به بازار کشور دارد.

 

افتخارات جک T8 در چین

جک T8 جزو دسته پیکاپ های سایز متوسط جهان و فول سایز بازار چین دسته بندی می شود. این پیکاپ جزو موفق ترین محصولات کمپانی چینی جک در چین محسوب شده و موفق شده طی سال های 2018 و 2019 افتخارات زیادی را برای این شرکت کسب کند. در سال 2019 این پیکاپ با اتکا به تجهیزات جذابی که در مقایسه با سایر رقبا در بازار چین دارد، موفق به کسب جایزه بهترین پیکاپ هوشمند سال 2019 شد.

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

جک T8 ضمن دارا بودن چهره ای مدرن و جذاب نسبت به سایر رقبا در بازار کشور، دارای تجهیزاتی مدرن تر و به روز بوده که یقینا مشتری را نسبت به خرید آن وسوسه می کند. این خودرو از سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل الکترونیکی پایدای، نمایشگر مالتی مدیا هشت اینچی لمسی با قابلیت نمایشگاه اطلاعات تلفن همراه، سیستم تشخیص صدا، رادار نقطه کور و رادار تغییر خطوط، سنسور فشار باد تایرها، استارت دکمه ای و کروز کنترل بهره می برد که همین تجهیزات هرچند ساده می تواند عامل موفقیت جک T8 در بازار کشور باشد. چراکه رقبای این خودرو از این تجهیزات بی بهره هستند.

کابین جک T8

قیمت و زمان عرضه

با توجه به خبرهای شنیده شده از کرمان موتور، قرار است که پیش فروش جک T8 طی دو ماه آینده آغاز شود. ظاهرا کرمان موتور قصد دارد که این پیکاپ را در اردیبهشت سال 1400 به مشتریان تحویل دهد و با توجه به نرخ ارز می توان برای آن قیمتی در حدود 740 میلیون تومان را متصور بود.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟