اخبار خودرو ایران
کوچک، زیبا و کاربردی

جک S3 کراس اووری کامپکت و جذاب

سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جک s3

جک یکی از برندهای خوش نام چینی بوده که محصولات سواری آن توسط کرمان موتور به ایران عرضه می شود. کرمان موتور که تمایل شدید مشتریان به خرید خودروهای کراس اوور را در مشاهده کرده بود، اقدام به عرضه جک S5 که خودرویی با ابعاد متوسط بوده کرد که سهم چشمگیری از بازار کراس اوورها را در ایران به خود اختصاص داد. سپس به منظور گسترش سبد محصولات کراس اوور خود، اقدام به عرضه برادر کوچکتر S5 یعنی جک S3 کرد تا سهمی از بازار کراس اوورهای شهری و کامپکت نیز بتواند کسب کند که اتفاقا در این زمینه هم موفق عمل کرد.

به گزارش خودرونویس، طبق بررسی های انجام شده عمده مشتریان بازار خودرو در جهان متقاضی خرید خودروهای کراس اوور هستند. از این بین به طور میانگین 35 درصد کل مشتریان نیز تمایل به خرید کراس اوورهای کامپکت شهری مانند همین جک S3 را دارند. دلیل محبوبیت جک S3 در ایران هم ابعاد کوچک و کامپکت، طراحی جسورانه و زیبا به خصوص در نمای جلو، قوای فنی و گیربکس مناسب و تجهیزات ایمنی و رفاهی معقولی بوده که به مشتری ارائه می دهد و این خودرو به پشتوانه این ویژگی های توانسته از سال 1396 تا به امروز سهم قابل توجهی از بازار کراس اوورهای شهری را به خود اختصاص دهد.

نمای عقب جک s3

جک S3 ضمن دارابودن ابعادی کوچک که باعث مانورپذیری خوب این خودرو در فضاهای پرترافیک و تنگ شهری شده، به لطف فاصله خوب از سطح زمین استایل کراس مانند داشته و حس سواری یک خودروی بزرگتر در یک رده ابعادی بالاتر را به راننده و سرنشینان منتقل می کند. همین موضوع سبب شده که راننده و سرنشینان درون کابین این خودرو دید بسیار خوبی نسبت به محیط پیرامونی خود داشته باشند.

نمای جانبی جک s3

مشخصات فنی جک S3

جک S3 کوچکترین و ارزانترین عضو خانواده کراس اوورهای جک در بازار ایران محسوب می شود و قلب تپنده آن یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 1590 سی سی است. این پیشرانه قادر به تولید 107 اسب بخار و بیشینه گشتاور 155 نیوتن متر است. تمام نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. برای گیربکس این خودرو حالت رانندگی در برف و زمستانی نیز تعبیه شده است. شاید تصور کنید که پیشرانه این خودرو چندان قدرتمند نیست، ولی زمانی که این پیشرانه با وزن 1250 کیلوگرمی جک S3 ترکیب شود، کاملا متوجه می شوید که برای این خودرو با این ابعاد کفایت می کند. جک S3 قادر است طی 11.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 6.3 لیتر بنزین مصرف می کند.

کابین جک s3

تجهیزات ایمنی و رفاهی جک S3

کرمان موتور جک S3 را تنها در یک مدل راهی بازار می کند و برای آن تجهیزاتی ایمنی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی هیدرولیکی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، پایش فشار باد تایرها و کنترل ایستایی در سربالایی را در نظر گرفته است. در بخش تجهیزات رفاهی نیز جک S3 دست پر بوده و دارای سانروف برقی دو حالته، چراغ های روشنایی در روز، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور و چراغ مشایعت تا درب منزل، تودوزی چرمی مصنوعی، آینه های برقی جانبی گرمکن دار و خروجی برق 12 ولت بوده که با درنظر گرفتن سگمنت و قیمتی که امروزه این خودرو به بازار عرضه می شود کاملا راضی کنندست.

 

سخن پایانی

جک S3 مناسب افرادی بوده که قصد خرید یک کراس اوور مقرون به صرفه و کامپکت با تجهیزات ایمنی و رفاهی معقول را دارند. این خودرو به لطف طراحی زیبا، کابین جادار به نسبت ابعاد کوچک، فضای بار مناسب که نیاز همه خانواده های ایرانی بوده و پیشرانه کم استهلاک و با دوام و تجهیزات ایمنی و رفاهیی معقولی که ارائه می دهد یکی از مناسب ترین گزینه ها در میان کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار ایران است. در حال حاضر جک S3 صفر کیلومتر در بازار قیمتی در حدود 510 تا 530 میلیون تومان دارد.

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟