اخبار خودرو ایران
مدیرعامل سانیار موتور پارسیان خبر داد:

امضای قرارداد جوینت ونچر ساینو چین و دیار خودرو در شرایط تحریم

عکاس: اعظم صباغ
سه شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
امضای قرارداد جوینت ونچر ساینوچین و دیار خودرو در شرایط تحریم

مدیرعامل شرکت سانیار موتور پارسیان اعلام کرد: قرارداد جوینت ونچر شرکت دیار خودرو و گروه ساینو چین با هدف سرمایه‌گذاری، توسعه خودروسازی، تولید و انتقال تکنولوژی با وجود شرایط سخت تحریم و حمایت‌های ویژه قوه قضاییه و استانداری اصفهان به امضا رسید.

به گزارش خودرونویس، بهزاد چریک با اعلام این خبر افزود: طی این قرارداد همکاری مشترک تمام فعالیت های تولیدی در شرکت دیار خودرو متمرکز خواهد شد و بر این اساس شرکت سانیار موتور پارسیان به صورت شراکت ۵۱ درصدی طرف چینی  و ۴۹ درصدی طرف ایرانی تشکیل شده است.

امضای قرارداد جوینت ونچر ساینوچین و دیار خودرو در شرایط تحریم 4

وی گفت: طی این قرارداد همکاری‌ها در زمینه تولید خودرو ابتدا به صورت واردات CKD و تولید خودرو در ایران خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است مجموع تولید به ۲۳ هزار دستگاه برسد.

سوئیست DX3 دیار خودرو 2

تولید دو هزار دستگاه در فاز نخست

وی با اشاره به برنامه‌ریزی تولید ماهانه دو هزار دستگاه در فاز نخست افزود: طی این قرارداد طرف چینی ملزم به خرید و واردات CKD از شرکت های خودروسازی در چین خواهد بود و در ادامه پس از تولید در ایران و از محل سود حاصله و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، در زمینه توسعه خطوط تولید و افزایش عمق ساخت داخل همکاری ها ادامه خواهد یافت.

سوئیست DX3

چریک افزود: در سرمایه گذاری‌ های آتی این قرارداد همکاری مشترک طرح انتقال و توسعه پلتفرم، تجهیزات و دستیابی به دانش فنی تولید خودرو و قطعات نیز دیده شده و در پی آن افزایش عمق ساخت داخل نیز محقق خواهد شد.

 

سبد محصولات دیار خودرو

مدیرعامل سانیار موتور پارسیان تصریح کرد: طی این قرارداد و در فاز نخست خودروهای DX3 محصول شرکت خودروسازی سوئیست و X25 محصول شرکت بایک موتور به تولید خواهد رسید و طبق برنامه قرار است تا پایان سال نخست این خودروها با ۴۰ درصد ساخت داخل و نیز خودروهای جدید مثل DX7 به بازار ایران عرضه شوند.

سوئیست DX3 دیار خودرو

وی ادامه داد: برنامه تولید خودرو DX3 در سال نخست پنج‌هزار دستگاه و خودرو X25 نیز هفت هزار دستگاه خواهد بود و در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

چریک در رابطه با توسعه خطوط تولید در شرکت دیار خودرو افزود: علاوه بر ورود خودروهای جدید در آینده نزدیک، برنامه ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای تولید خودرو را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به انتقال یک خط تولید بسیار مدرن و پیشرفته و همچنین یک خط کامل بدنه و قالب‌ های یک خودرو جدید در کلاس کراس‌ اوور شهری اشاره کرد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟