اخبار خودرو جهان
زنگ خطری جدی برای لکسوس، آکورا و اینفینیتی

تصاویر رسمی جنسیس GV70 منتشر شد

جمعه - ۹ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جنسیس Gv70

مدتی پیش اعلام کردیم که کمپانی جنسیس در حال گسترش سبد محصولات خود بوده و امروز در همین راستا جنسیس جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این محصول جدید اسیووی GV70 2022 بوده که به صورت غیر رسمی توسط جنسیس تصاویر رسمی آن منتشر شده؛ ولی در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص ویژگی های این خودرو توسط جنسیس منتشر نشده است.

به گزارش خودرونویس، این اولین باری نیست که این برند لاکچری کره ای به این شیوه اقدام به رونمایی یک محصول جدید می کند. بلکه جنسیس در خصوص سدان فول سایز لاکچری G80 نیز همین سیاست را در پیش گرفت و ذره ذره آن را معرفی می کرد! جنسیس GV70 دومین کراس اوور این برند لاکچری کره ای محسوب شده و یک پله نسبت به اسیووی GV80 جایگاه پایین تری دارد.

 

طراحی ظاهری جنسیس GV70

از آنجایی که در این تصاویر هیچ کاور و استیکری به منظور مخفی کاری روی بدنه نصب نشده، می توان تمام جزییات طراحی این خودرو را مشاهده کرد. همانطور که انتظار می رفت کراس اوور GV70 المان های ظاهری مشترکی با سدان تازه فیس لیفت شده G70 جنسیس دارد. سبک طراحی چراغ های دو خطه، به امضای طراحی جنسیس در محصولات جدید این کمپانی تبدیل شده و شاهد همین روش طراحی در چراغ های عقب و جلوی GV70 هم هستیم. مضاف بر آن، جلوپنجره تاج خروس شکل بزرگ جنسیس نیز یکی از المان های مشترک بین تمامی محصولات این کمپانی بوده که GV70 نیز از آن بی بهره نمانده است.

نمای جانبی جنسیس Gv70

باید اعتراف کنیم که طراحی GV70 مقداری نسبت به GV80 جذاب تر است و این موضوع را مدیون طراحی جذاب و شیبدار ستون C و همچنین قوس زیادی ستون D به همراه خروجی های اگزوز دوتایی بزرگ و جذاب در پروفیل عقب است. جنسیس در کنار انتشار تصاویر نسخه معمولی GV70، عکس های نسخه اسپرت این خودرو را نیز منتشر کرده که وجه تمایز آن با مدل معمولی تم مشکی رنگ بدنه و خروجی های اگزوز دایره ای شکل به جای نمونه چند ضلعی در پروفیل عقب است. همچنین رینگ های نصب شده نسخه اسپرت GV70 نیز با مدل معمولی متفاوت است.

نمای عقب جنسیس Gv70 اسپرت

طراحی کابین GV70

درون کابین سبک طراحی این کراس اوور لاکچری آشناتر از فضای بیرون است. در قسمت بالایی داشبورد یک نمایشگر لمسی 14.5 اینچی مشابه نمونه نصب شده در GV80 برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی طراحی شده است. در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی به جای نشانگرهای عقربه ای آنالوگ طراحی و نصب شده است. جنسیس سعی کرده با طراحی یک نورپردازی زیبا در اطراف کلیدهای کنترلی سیستم تهویه و تم بیضی شکل طراحی شده در داشبورد، جذابیت کابین GV70 را برای سرنشین بیشتر کند.

در حالی که جنسیس همزمان با رونمایی رسمی این خودرو تصاویر بیشتری از کابین GV70 منتشر می کند، اما با مشاهده همین تصاویر هم باید اعتراف کنیم که جنسیس پیشرفت چشمگیری در زمینه طراحی محصولات خود خود نسبت به گذشته کرده و یقینا در آینده برای برندهای لاکچری آلمانی و ژاپنی مشکل ساز خواهد شد.

کابین جنسیس Gv70

مشخصات فنی

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، جنسیس در این لحظه نسبت به بیان جزییات فنی و مشخصات بیشتر از GV70 خودداری کرده؛ اما ما با کمی اطمینان بیان می کنیم که چه پیشرانه ای می تواند در زیر کاپوت این کراس اوور لاکچری جذاب نصب باشد. به احتمال زیاد این خودرو نیز مشخصات فنی مشابهی با GV80 دارد و در نسخه پایه از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر و در نسخه های قدرتمندر از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با قدرت تولیدی در محدوده 375 اسب بخار بهره می برد.

 

سخن پایانی

یقینا جنسیس در آینده نزدیک مشخصات بیشتری از GV70 را منتشر می کند. امروزه با توجه به سلیقه مشتریان، کراس اوورهای لاکچری کامپکت یکی از پرطرفدارترین سگمنت های خودروهایی در بیشتر بازارهای جهانی هستند و جنسیس به لطف تولید GV70 با استایلی زیبا، خاص و جذاب یقینا یک برگ برنده نسبت به رقبا در دست دارد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟