اخبار خودرو جهان
دارای پلتفرمی مشابه با نسخه درونسوز

جنسیس GV70 الکتریکی رونمایی شد

شنبه - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
جنسیس GV70 الکتریکی

یک نمایشگاه خودروی دیگر در چین برگزار و یک جنسیس الکتریکی دیگر از راه رسید! این برند لوکس کره ای پس از معرفی G80 Electrified در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021، اقدام به معرفی GV70 Electrified در نمایشگاه گوانگژو 2021 کرده است. برخلاف GV60 که روی پلتفرمی ویژه خودروهای الکتریکی توسعه یافته، این دو خودروی الکتریکی دیگر جنسیس روی پلتفرمی مشترک با نسخه های درونسوز خود توسعه یافته اند و به جای پیشرانه درونسوز به موتورهای الکتریکی و پک باتری مجهز شده اند.

به گزارش خودرونویس، همانطور که انتظار می رفت طراحی ظاهری جنسیس GV70 Electrified کاملا مشابه با نسخه درونسوز اجرا شده؛ با این تفاوت که به جای جلوپنجره باز، یک پنل بسته با دیزاین لوزی شکل پورت شارژ این خودرو را در پشت خود پنهان کرده است. البته که خروجی های اگزوز این نسخه الکتریکی جنسیس GV70 نیز حذف شده اند و طراحی تمیزتر و زیباتری را برای سپر عقب به ارمغان آورده است. جنسیس تغییرات ریزی را در سپر جلو اعمال کرده و این دیزاین مش بندی جلوپنجره را در قسمت های کناری سپر نیز اجرا کرده است.

جنسیس GV70 الکتریکی

همانند نسخه الکتریکی جنسیس G80، این GV70 الکتریکی نیز به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است و به صورت اتوماتیک به خودرویی تک دیفرانسیل تبدیل می شود؛ البته تنها در زمان هایی که به تمام قدرت پیشرانه های الکتریکی این خودرو نیازی نیست تا مصرف انرژی بهینه تر شود. یک نکته جالب در خصوص دو موتور الکتریکی این خودرو وجود دارد که در ادامه اشاره می کنیم. این کراس اوور الکتریکی دارای حالت بوست مد بوده که به صورت موقتی بیشینه قدرت موتورهای الکتریکی این خودرو را به 483 اسب بخار و گشتاور آنها را به 700 نیوتن متر افزایش می دهد که این قابلیت در جنسیس G80 الکتریکی لحاظ نشده بود. قدرت دائمی تولید شده توسط دو موتور الکتریکی جنسیس GV70 365 اسب بخار است.

کابین جنسیس GV70 الکتریکی

زمانی که حالت بوست و اسپرت جنسیس GV70 الکتریکی روشن باشند، این کراس اوور الکتریکی طی 4.5 ثانیه قادر است سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند. یک تفاوت دیگر در این خودرو، اضافه شدن مد e-Terrain بوده که برای عبور از مسیرهای سخت تعبیه شده است. البته این مد در جنسیس GV60 نیز تعبیه نشده بود.

در این لحظه ظرفیت پک باتری این خودرو اعلام نشده؛ ولی این را می دانیم که باتری جنسیس GV70 الکتریکی دارای قابلیت اتصال به شارژر 350 کیلوواتیست و می تواند طی 20 دقیقه میزان شارژ خود را از 10 به 80 درصد برساند که این قابلیت به لطف سیستم برق 800 ولتی باتری حاصل شده است. در حالتی که باتری این خودرو کاملا شارژ باشد می تواند بیشینه مسافتی معادل 500 کیلومتر را طی کند؛ البته این آمار و ارقام با درنظر گرفتن سیکل شارژ cltc چین اعلام شده که مقداری از واقعیت دور است.

جنسیس GV70 الکتریکی

بازوی لوکس هیوندای اعلام کرده که قصد دارد جنسیس GV70 الکتریکی را به بازارهای جهانی نیز عرضه کند؛ ولی در این لحظه تاریخ آن مشخص نیست. لازم به ذکر است که باتری این خودرو قابلیت تامین انرژی وسایل الکتریکی خارج از خودرو را نیز دارد و نقش منبع تغذیه برای سایر وسایل را ایفا می کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟