خودرو های پاک
نوآوری دیگری از لوکسترین خودروساز کره ای

جنسیس GV60 با سیستم تشخیص چهره و اثرانگشت

یکشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سیستم تشخیص چهره جنسیس GV60

در این مطلب می خواهیم در خصوص تکنولوژیهای نوآورنه ای که در جنسیس GV60 به کار گرفته شده، صحبت کنیم. اینکه از استایل ظاهری جنسیس GV60 الکتریکی خوشتان بیاید یا رنگ زرد را برای بدنه آن بپسندید یا رنگ سفید، همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. حتی می توانید این خودرو را با رنگ تیره مشکی نیز سفارش دهید که در این صورت قسمت هایی از ریزه کاریهای بدنه در آن پنهان می شود.

به گزارش خودرونویس، جهت یادآوری بیان می کنیم که GV60 اولین کراس اوور الکتریکی جنسیس این بازوی لوکس هیوندای محسوب می شود که به نوعی نشان دهنده تلاش این خودروساز لوکس کره ای برای ورود به دنیای خودروهای الکتریکی است. از جمله مواردی که مشتریان را نسبت به خرید خودروهای جنسیس از جمله همین GV60 جذب می کنند، تکنولوژی های جذاب به کار گرفته شده در آنها هستند که در این مطلب قصد اشاره به برخی از این تکنولوژی های جذاب استفاده شده در GV60 را داریم.

جنسیس GV60

سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت جنسیس GV60

جنسیس اظهار کرده که یک سیستم تشخیص چهره برای محصولات خود توسعه داده که به کمک آن پیشبینی می کند کنترل خودرو بهبود پیدا می کند. در ابتدا قرار است که این سیستم تشخیص چهره روی جنسیس GV60 الکتریکی نصب شود؛ ولی در آینده این سیستم روی سایر محصولات جنسیس نیز به کار گرفته می شود. این تکنولوژی Face Connect نام دارد که به موجب آن این کراس اوور الکتریکی می تواند صورت انسان را تشخیص دهد که به کمک آن می تواند درب خودرو را باز یا بسته کند؛ بدون اینکه نیاز به کلید هوشمند باشد.

کنسول وسط جنسیس GV60

مشابه این تکنولوژی را پیشتر در سوبارو Outback مشاهده کرده بودیم که خودرو با تشخیص چهره ای ثبت شده در پروفایل سیستمی خود، تنظیمات بسیاری از قسمت های خودرو مانند صندلی راننده، محل غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی، آینه های جانبی و حتی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی را با توجه به تنظیمات پیش فرض مربوط به چهره تشخیص داده شده تغییر می دهد.

نمای عقب جنسیس GV60

جنسیس یک دوربین مادون قرمز نزدیک موسوم به NIR را برای GV60 نصب کرده که می توان حتی در شرایط دید کم و حتی در تاریکی شب نیز چهره افراد را تشخیص دهد. به لطف این فناوری جدید، دیگر راننده نیازی نیز استرس به همراه داشتن کلید خودرو را در هرجا داشته باشد. شما حتی می توانید کلید هوشمند خودروی خود را درون کابین خودرو رها کنید و کارهای خود در بیرون انجام دهید و با سیستم تشخیص صورت درب خودرو را قفل کرده و سپس در زمان برگشت به کمک همین سیستم تشخیص چهره درب خودرو با مجدد باز کنید. فقط مراقب صورت خود باشید که به جایی برخورد نکند که در موقع برگشت جنسیس بتواند چهره شما را تشخیص دهد!

جنسیس GV60

جنسیس در کنار سیستم تشخیص چهره Face Connect خود، سیستم دیگری به نام تشخیص اثرانگشت را معرفی کرده که استفاده کنندگان از آن می توانند تنها با اسکن اثر انگشت خود، خودرو را روشن کنند. جنسیس دامنه بروزرسانی های نرم افزاری OTA خود را از سیستم مالتی مدیا، رهیاب، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و هد آپ دیسپلی فراتر برده و بروزرسانی های OTA این شرکت از این پس شامل سیستم یکپارچه کنترلی خودروهای الکتریکی متشکل از تعلیق، ترمز، غربیلک فرمان و ایربگها نیز خواهد بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟