جزئیات عرضه کامل خودروها در بورس

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱
خواندن دقیقه
عرضه کامل خودروها در بورس

رئیس سازمان بورس درباره وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس مصوبه شورای عالی بورس ادامه می‌یابد، البته در کمیسیون تلفیق نیز پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه همه خودروها با رعایت ترتیباتی در بورس کالا عرضه شوند که این مصوبه باید رای صحن مجلس را نیز دریافت کند.

به گزارش خودرونویس،رئیس سازمان بورس در ادامه درباره وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس مصوبه شورای عالی بورس ادامه می‌یابد، البته در کمیسیون تلفیق نیز پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه همه خودروها با رعایت ترتیباتی در بورس کالا عرضه شوند که این مصوبه باید رای صحن مجلس را نیز دریافت کند.

وی یادآور شد: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده که عواید حاصل از فروش و رقابتی که در بورس کالا انجام می‌شود، باید به نحوی تقسیم شود، زیرا عرضه خودرو در بورس کالا کار جدیدی است.

این مقام مسوول گفت: سازمان بورس با بخش‌هایی از این پیشنهاد موافق نیست، زیرا باید منابع حاصل از عرضه خودرو در بورس صرف توسعه صنعت شود تا بتوانیم در آینده اشکالات این صنعت و زیان انباشته چندسال گذشته را برطرف کنیم؛ بنابراین باید دید در صحن مجلس چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

عشقی با بیان اینکه قیمت‌های پایه باید نیز اصلاح شوند، تصریح‌کرد: یک برآورد کارشناسی این است که اگر قیمت‌های پایه به همان ترتیباتی که در کمیسیون تلفیق مطرح شده است اصلاح شود شاهد رقابت زیادی نخواهیم بود، زیرا این روش منجر به افزایش عرضه می شود؛ بر این اساس باید منتظر نهایی شدن مصوبه کمیسیون تلفیق شویم.

عشقی ادامه داد: قرار بر این بود عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا باشد؛ اما بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار شد این عرضه‌ها در سامانه یکپارچه خودرو صورت بگیرد و فعلا عرضه‌ای در بورس کالا نداریم.

رئیس سازمان بورس بیان‌داشت: پیگیر مصوبه کمیسیون تلفیق هستیم، در این زمینه اصلاحاتی را نیز پیشنهاد دادیم و با نمایندگان مجلس هم مذاکراتی انجام گرفته است که این مصوبه به نفع سهامداران باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟