اخبار خودرو ایران
جتا موفق زیر پرچم فولکس واگن

جای خالی یک برند باکیفیت چینی در ایران

شنبه - ۸ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
جتا VA3

احتمالا با شنیدن نام جتا، اهالی و دوست داران حوزه خودرو به سرعت به یاد سدانی کامپکت از کمپانی فولکس‌ واگن می‌افتند؛ اما حتما می ‌دانید چند وقتی است که این غول خودروسازی آلمانی یعنی کمپانی فولکس، برندی اقتصادی را با نام جتا برای بازار چین به ‌طور مستقل و اختصاصی تاسیس کرده است. برند جتا در همین مدت کوتاهی که از تاسیس آن می‌گذرد، به برندی بسیار محبوب و خوش نام در بین مشتریان چینی تبدیل شده است و این محبوبیت موجب شده تا فولکس‌ واگن به گسترش بازار آن به خارج از مرز های چین هم بیاندیشد. رییس برند جتا در گفتگو با اتوموتیو نیوز اروپا گفته است که این برند حدود یک درصد از کل بازار خودروی بزرگ چین را به دست آورده است.

به گزارش خودرونویس، برند جتا اما درست در زمانی به این موفقیت دست یافته است که اکثریت خودروسازان مطرح با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و فروششان به شدت کاهش یافته است. به گفته رئیس کمپانی جتا، شروع موفقیت‌ آمیز جتا در چین یقیینا موجب علاقه ی سایر بازار های فولکس‌ واگن به این برند شده است. فولکس ‌واگن دقیقا مانند نیسان و برند احیا شده اش یعنی داتسون، جتا را به‌عنوان برندی ارزان‌ قیمت برای ورود به بازار چین در نظر گرفته است زیرا در این کشور دیگر برند های اقتصادی گروه فولکس‌ واگن مانند اشکودا چندان شناخته‌شده نیستند.

جتا VS7

در حال حاضر، جتا سدان VA3 و کراس‌اوورهای VS5 و VS7 را به بازار چین عرضه می‌کند. خودروی VA3  در اصل نسخه به روز شده‌ ای از نسل قبلی نسخه چینی فولکس ‌واگن جتا است؛ درحالیکه مدل‌های VS5 و VS7 به ترتیب نسخه ری‌بج شده سئات آتکا و تاراکو هستند.

جتا VS5

با استناد به صحبت های مدیر کمپانی جتا و همچنین در نظر گرفتن موفقیت این برند در چین و نیز سایه برند خوشنام و بسیار معتبری همچون فولکس واگن بر برند جتا، به نظر می‌ رسد جای این برند در کشورمان بسیار خالیست؛ چراکه این روز ها بازار ایران فقط شاهد ورود خودرو های چینی است و از طرفی در بین برند های چینی وارد شده، هرگز شاهد ورود نامی به خوشنامی و کیفیت جتا که تاییدیه های فولکس واگن آلمان را نیز با خود به همراه داشته باشد‌، نبوده ایم. امید است تا در آینده در صورت تداوم این وضعیت، حداقل شاهد ورود و حضور برند های معتبر تر و باکیفیت تری از کشور چین به ایران باشیم.

5 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟