به گزارش خودرونویس، شورای اقتصاد سال گذشته با هدف تغییر در ترکیب سبد سوخت خودروها و ایجاد فرصت برای صادرات فرآورده‌های نفتی مصوبه‌ای را تصویب کرد که با توجه به آن یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی شامل تاکسی‌ها، ون‌ها و وانت‌بارها با استفاده از اعتبارات حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع (بند ق) به شکل رایگان دوگانه‌سوز شوند.

انتظار می‌رود با این اقدام علاوه بر آنکه مصرف بنزین کاهش پیدا ‌کند، ‌در هزینه‌های سوخت خانوار نیز تا ۸۰‌درصد صرفه‌جویی ایجاد خواهد شد. صرفه‌جویی مزبور با جایگزینی سی.ان.جی با بنزین محقق می‌شود، زیرا اکنون قیمت هر متر مکعب سی ان جی ۴۵۳ تومان است. این در حالی است که قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای سه برابر این قیمت یعنی یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز حدود ۷ برابر یعنی ۳ هزار تومان است.

علاوه بر خودروهای عمومی،‌ سایر خودروها نیز در نوبت گازسوز شدن قرار دارد و آنگونه که مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده از آذر سامانه ثبت نام برای خودروهای مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها نیز آماده می‌شود. «محمدحسین باقری» همچنین با بیان اینکه گازسوز کردن خودروها طرح ملی است و عموم مردم از آن بهره می‌برند، افزود: مطابق مصوبه شورای اقتصاد قرار است، بخشی از هزینه‌های تبدیل را صاحبان خودرو بپردازند و ۷۵ درصد آن رایگان باشد که این موضوع در حال نهایی شدن است.

باقری افزود: لیست خودروهای دارای گواهی سلامت دوگانه‌سوز شده از سوی وزارت صنعت به پلیس منتقل می‌شود و تغییر کارت را انجام داده و کارت جدید را صادر می‌کنند.

5 از 1 رای