اخبار خودرو ایران
رقیب چینی هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

تیگو8 چه مشخصاتی دارد؟

شنبه - ۵ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیگو8 مدیران خودرو

 تیگو8  به عنوان لوکس ترین محصول شرکت مدیران قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود. به عنوان یک شاسی بلند لوکس دوباره محصولی از شرکت مدیران خودرو سنت شکنی می کند و یک خودروی چینی وارد سگمنتی لوکس می شود که برای اولین بار قرار است خودرویی چینی در این سگمنت به ایران عرضه شود. حال سوال اینجاست که برای تیگو8 چه پیشرانه و سیستم های انتقال قدرتی در نظر گرفته شده تا این شاسی بلند بزرگ را به آرامی و با قدرت به حرکت در آورد .

مشخصات فنی تیگو8 پرو مدیران خودرو

به گزارش خودرونویس، برای تنوع و قدرت انتخاب، شرکت مدیران خودرو 2 نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای  این خودرو  در نظر گرفته شده است. یکی از این پیشرانه ها 2 لیتری توربوشارژ بوده که برای اولین بار بر روی خودروی تیگو8 پرو نصب شده و دارای قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر است. همچنین  سیستم انتقال قدرت آن 9 سرعته اتوماتیک CVT است. قابل ذکر است که این سیستم انتقال قدرت 9 سرعته در سال 2018 در میان برترین گیربکس های خودروهای موجود در بازار چین قرار گرفته است .مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر 8.2 لیتر بوده که برای خودروهای این ابعاد کاملا مناسب و به صرفه است.

مشخصات فنی تیگو8 پرو

اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که 1.6 لیتری TGDI ( توربو با تزریق سوخت مستقیم) بوده و از آخرین تکنولوژی های روز بهره می برد. این موتور پر قدرت و پر بازده با داشتن قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متری در 2200 دور در دقیقه  توان و شتاب فوق العاده ای را برای تیگو8 به همراه می آورد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب است . قابل ذکر است که بازدهی این موتور 38 درصد بوده که برای موتورهای درون سوز بازدهی بسیار بالایی است. به طور مثال  بازدهی پیشرانه فولکس واگن تیگوان 37.2 درصد بوده و این موتور در میان 10 موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است.

همچنین این مدل تیگو8 از یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته بهره می برد که قطعا مورد توجه کسانی که علاقمند به رانندگی مهیج و اسپورت هستند قرار می گیرد و شتاب 0 تا 100 آن تنها در 8.9 ثانیه صورت می پذیرد تا در مجموع رقیبی تازه نفس با امکانات مناسب و پر قدرت برای خودروهای وارداتی بازار ایران باشد .

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟