اخبار خودرو ایران
جهش بزرگ در فن آوری

تیگو8 پرو با سیستم رانندگی خودران سطح 2.5

سه شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کابین تیگو8 پرو

از نظر فناوری و رانندگی هوشمند تیگو8 پرو مجهز به آخرین سیستم L2.5 سیستم راهنمای رانندگی خودکار است که واقعاً ایمنی کاربران را در توسعه و طراحی محصول مورد توجه قرار می دهد.

به گزارش خودرونویس، در حال حاضر، خودروهای هوشمند به مرکز توسعه صنعت خودروسازی جهانی تبدیل شده اند و به راهی اجتناب ناپذیر برای غول های سنتی خودرو، خودروسازان جدید و غول های فناوری تبدیل شده اند. بیشتر برندهای خودرو به فناوری رانندگی خودران سطح L2-L3 مجهز شده اند. عملکردهای کمک رانندگی مانند شتابگیری، کنترل فرمان و هشدار تصادف نیز “استاندارد” شده اند. ولی ما در این مطلی قصد معرفی سیستم کمکی رانندگی خودرانL2.5 Automatic Driving Assistance System  را داریم که روی نسخه پرچمدار و جدید تیگو8 پرو نیز نصب شده است.

سیستم رانندگی خودران L2.5 تیگو8 پرو 2

تیگو8 پرو دارای بسیاری از توابع فن آوری کمک رانندگی است؛ این خودرو نه تنها مجهز به شتابگیری اتوماتیک با قابلیت ترمزگیری (سیستم کروز تطبیقی) بوده، بلکه درای سیستم یکپارچه کروز کمک، سیستم کمک رانندگی در ترافیکی، هشدار باز کردن درب خودرو و پایش نقطه کور برای خروج ایمن، هشدار ترافیک عقب،LDW (هشدار خروج از خط)  و ده ها سیستم پیشرو در صنعت کمک هوشمند رانندگی مانند AEB (ترمز اضطراری خودکار) با قابلیت تشخیص عابران پیاده و دوچرخه، طیف وسیعی از امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله سیستم های ایمنی و کمکی راننده در خودروهای رده بالای جهان به شمار می آیند.

سیستم رانندگی خودران L2.5 تیگو8 پرو

پیکربندی تکنولوژیکی تیگو8 پرو تنها این موارد را ندارد. “کابین خلبان تکنولوژیکی” یکی از نقاط اصلی فروش آن فراتر از رقبای اصلی است. صفحه نمایش دوگانه فوق العاده بزرگ 24.6 اینچی و سیستم تهویه مطبوع LCD 8 اینچی + صفحه نمایش لمسی کنترلی صندلی، یک فناوری تعاملی سه صفحه ای ایجاد می کند و یک کابین خلبان فضایی تکنولوژیکی فراگیر را برای کاربران ایجاد می کند. علاوه بر این، تیگو8 پرو همچنین به یک “فناوری سیاه” انسانی تر مجهز شده است: شارژ بی سیم تلفن های همراه برای از بین بردن “اضطراب باتری” ، “درب عقب القایی الکتریکی” که هر دو دست را آزاد می کند و شما فقط باید بگویید “ببر کوچک ، سلام “، این می تواند عملکرد کنترل زبان را بیدار کند و به طور مداوم تجربه کاربر را با فناوری هوشمند بهبود بخشد و به کاربران اجازه می دهد تا بر لذت رانندگی تمرکز کنند.

تیگو8 پرو یک شاسی بلند متوسط با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 4722، 1860 و 1745 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2710میلی متر اعلام شده است. این خودرو ضمن بهره بردن از زبان طراحی جدید چری موسوم به  LIFE IN MOTION 3.0به یک پیشرانه 1.6 لیتری TGDI  قدرتمند و گیربکس دقیق اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته مجهز شده که عملکرد شتاب فوق العاده ای را به ارمغان می آورد و تیگو8 با اتکا به همین مشخصات فنی خوب خود می تواند طی 8.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه ضمن دارابودن قدرت و گشتاور بالا، مصرف سوخت بهینه ای هم داشته و در هر 100 کیلومتر مسافت تنها 6.9 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

سخن پایانی

تیگو8 پرو یک اسیووی پیشرفته بوده که قدرت، فناوری ، ایمنی و تجربه کاربر را ترکیب می کند. در بازار کنونی ایران، خواه از سیستم های کمک رانندگی ADAS استفاده کنید یا از تجربه راننده، تیگو8 پرو بهترین جایگزین برای برندهای ژاپنی و کره ای است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟