مشخصات فنی کوپرا فورمنتور ABT

به گزارش خودرونویس، کوپرا فورمنتور یک کراس اوور اسپرت با طراحی جذاب و تهاجمی است. این خودرو در حالت استاندارد از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TSI بهره برده که قادر به تولید 310 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. ولی ABT با نصب یونیت کنترلی جدید پیشرانه خود روی کوپرا فورمنتور موفق شده قدرت و گشتاور پیشرانه این خودرو را به ترتیب 60 اسب بخار و 50 نیوتن متر افزایش دهد.

نمای عقب کوپرا فورمنتور ABT

به لطف این یونیت کنترلی، کوپرا فورمنتور ABT قادر است بیشینه قدرت 370 اسب بخار و بیشینه گشتاور 450 نیوتن متر را تولید کند. به لطف همین افزایش قدرت، کوپرا فورمنتور ABT قادر شده طی 4.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.3 ثانیه نسبت به مدل استاندارد سریع تر شده است؛ ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو بدون تغییر روی 250 کیلومتر بر ساعت حفظ شده است.

شرکت ABT یک سیستم اگزوز جدید برای کوپرا فورمنتور توسعه داده که دارای چهار خروجی دایره ای شکل در قسمت عقب بوده که قطر هر کدام چیزی در حدود 102 میلی متر است؛ نصب این سیستم اگزوز ضمن زیباتر کردن چهره خودرو، باعث تولید صدای به مراتب بهتری از پیشرانه می شود.

کوپرا فورمنتور ABT

یکی دیگر از قطعاتی که ABT برای کوپرا فورمنتور عرضه کرده، فنر جدید برای سیستم تعلیق فعال این خودرو بوده که با نصب آنها فاصله فورمنتور از سطح زمین 35 میلی متر کمتر می شود؛ ولی همچنان در آرک چرخ ها فضای کافی برای نصب رینگ هایی جدید در دسترس است.

نمای عقب کوپرا فورمنتور ABT

تغییرات ظاهری

شرکت ABT عادت دارد که برای خودروهایی که تیونینگ می کند، رینک هایی جدید هم نصب کند؛ کوپرا فورمنتور تیون شده ای که در تصاویر مشاهده می کنید، به رینگ های 20 اینچی اسپرت GR مجهز شده اند که سطح بیرونی آنها دارای یک لایه مقاوم Diamond-machined بوده تا از ایجاد خط و خش و آسیب به رینگ جلوگیری شود. این رینگ ها به صورت آپشنال به رنگ مشکی مات هم قابل سفارش هستند. اگر طرح این رینگ ها باب میلتان نیست، می توانید رینگ های 20 اینچی FR و همچنین رینگ های 19 اینچی DR و ER-C را سفارش دهید.

 

سخن پایانی

در این لحظه لیست قطعات افترمارکت شرکت ABT برای کوپرا فورمنتور به همین چند کیت تقویتی و ظاهری محدود می شود؛ ولی این را می دانیم که در آینده ABT قطعات جدیدی را به منظور شخصی سازی بیشتر کابین و فضای داخلی این خودرو راهی بازار می کند.

منبع CarScoops
5 از 3 رای