استایل ظاهری فراری پورتورفینو منصوری

به گزارش خودرونویس، یکی از مهم ترین اقدامات منصوری در تیونینگ فراری پورتوفینو تولید سقف قابل برداشتن این سوپراسپرت از الیاف مقاوم و سبک وزن فیبر کربن است. البته به جز این سقف، بسیاری از قطعات نصب و اضافه شدن روی بدنه نیز از فیبر کربن ساخته شده اند و به اولین نگاه به این فراری تیون شده متوجه این کیت بدنه فیبر کربنی نصب شده منصوری می شوید. اسپلیتر نصب شده در زیر سپر جلو و ورودی های هوای روی کاپوت از جنس فیبر کربن هستند. همچنین رکاب های جانبی و قاب آینه ها نیز از الیاف کربنی ساخته شده اند. حتی قاب ستون ها و دستگیره درب ها و اسپویلر عقب نیز از جنس فیبر کربن هستند.

نمای عقب فراری پورتوفینو منصوری

از جمله سایر تغییرات اعمال شده در استایل بیرونی می توان به نصب رینگ هایی جدید با تم زرد رنگ (مشابه رنگ بدنه) در قسمت محیطی اشاره کرد. این رینگ ها در اکسل جلو قطری معادل 21 اینچ و در اکسل عقب نیز قطری معادل 22 اینچ دارند و از دیزاین جدیدی برخوردار شده اند و روی تمام خودروهای فراری تیونینگ شده توسط منصوری قابل سفارش و نصب هستند.

کیت بدنه کربنی فراری پورتوفینو منصوری

کابین فراری پورتوفینو منصوری

منصوری سرتاسر کابین فراری پورتوفینو را با چرم مشکی رنگ تودوزی کرده که تریم زرد رنگ اعمال شده درون آن، ترکیب رنگی چشمگیر و جذاب پدید آورده که مشابه با رنگ بدنه است. به جز سه کلید موجود در کنسول میانی برای گیربکس که تم رنگی مشابه با پرچم ایتالیا دارند، سایر کلیدهای نصب شده درون کابین دارای تم زرد رنگ هستند. همچنین منصوری لوگوی اسب فراری را از قسمت میانی غربیلک فرمان حذف کرده و به جای آن لوگوی خود را روی کاپ میانی فیبر کربنی فرمان نصب کرده است.

کابین فراری پورتوفینو منصوری

مشخصات فنی فراری پورتوفینو منصوری

این تیونر پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ پورتوفینو را بدون تغییر  رها نکرده است. هرچند این نیروگاه در حالت استاندارد قادر به تولید 591 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور بود؛ ولی منصوری به این سطح قدرت اکتفا نکرد و بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه را به 710 اسب بخار و 890 نیوتن متر ارتقا داد که از فراری پورتوفینو M مدیفیکاتا نیز فراتر است.

فراری پورتوفینو منصوری

این قدرت و گشتاور به لطف نصب نرم افزار کنترلی جدید برای پیشرانه و همچنین سیستم اگزوز جدید استخراج شده که تاثیر مستقیمی روی بهبود عملکرد فراری پورتوفینو دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این فراری تیونینگ شده حال طی تنها 3 ثانیه صورت می گیرد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 334 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

منبع motor1
5 از 2 رای