اخبار خودرو جهان
همزاد اسپرت تر هیوندای آیونیک 5

تیزر کیا EV6 منتشر شد

سه شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر کیا ev6

هیوندای مدتی پیش پلتفرم E-GMP را که ویژه خودروهای الکتریکی توسعه یافته همزمان با معرفی آیونیک 5 رونمایی کرد. حال شریک هیوندای یعنی کیا نیز قصد دارد یک خودروی الکتریکی به نام EV6 را روی این پلتفرم معرفی کند. این خودروی الکتریکی اولین محصول پاک کیا بوده که به جدیدترین زبان طراحی این خودروساز کره ای مزین شده و پایه ریزی خانواده جدیدی محصولات الکتریکی کیا را کرده است.

به گزارش خودرونویس، کیا در آینده خودروهای الکتریکی دیگری را برای این خانواده مانند خودروی کوچک EV1 تا خودروی بزرگ EV9 را معرفی خواهد کرد. کیا EV6 یک کراس اوور الکتریکی مانند هیوندای آیونیک 5 بوده که کیا ادعا کرده در طراحی آن از خودروی مفهومی Imagine الگوبرداری شده است. این خودرو به هیچ یک از محصولات این خودروساز کره ای در خط تولید شباهت نداشته و دارای اوورهنگ هایی کوتاه بوده که از یک خودروی الکتریکی جز این هم انتظار نمی رفت.

نمای عقب تیزر کیا ev6

با توجه به ویدیو تیزری که کیا از EV6 منتشر کرده، مشخص شده که این خودرو دارای چراغ های LED سکوئنشیال در جلو و عقب بوده که رقص نوری زیبا هنگام قفل و باز کردن خودرو دارند؛ مشابه چنین رقص نوری در خودروهای لوکس آلمانی مانند آئودی نیز دیده شده است. باید اظهار کنیم که کیا EV6 استایل ظاهری کاملا متفاوتی نسبت به هیوندای آیونیک 5 دارد؛ این در حالی بوده که باطن هر دو خودرو یکسان است.

 

مشخصات فنی کیا EV6

شعبه انگلیس کیا پیشتر به برخی از مشخصات فنی کراس اوور الکتریکی EV6 اشاره کرده بود. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 483 کیلومتر بوده؛ البته سیکل تست آن توسط کیا اعلام نشده ولی به نظر می رسد که سیکل مد نظر کیا WLTP بوده است. برای شارژ باتری ها از 10 تا 80 درصد هم تنها 18 دقیقه زمان لازم بوده که دقیقا مشابه هیوندای آیونیک 5 است. اگر هم عجله داشته باشید، تنها طی 4 دقیقه باتری این خودرو برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت شارژ می شود.

تیزر کیا ev6

شاید تصور کنید که کیا EV6 یک کراس اوور الکتریکی خسته کننده است؛ ولی این خودرو بسیار سریع بوده و قادر است طی تنها 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که نسبت به قدرتمندترین مدل آیونیک 5 نیز به مراتب سریع تر است. جهت یادآوری بیان می کنیم که سریع ترین مدل آیونیک 5 قادر بود طی 5.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. خودروهای الکتریکی در زمینه نهایت سرعت ادعایی ندارند و کیا EV6 نیز از این قاعده جدا نیست؛ با وجود اینکه EV6 اسپرت تر از همزاد هیوندای خود به نظر می رسد، ولی نهایت سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

سخن پایانی

کیا قصد دارد که EV6 را در سه ماه اول سال 2021 رونمایی کند و در تابستان نیز عرضه آن را به بازارهای جهانی آغاز خواهد کرد. همچنین جنسیس GV60 تمام الکتریکی هم روی همین پلتفرم در حال توسعه بوده که به نظر می رسد تا پیش از پایان سال 2021 رونمایی می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟