به گزارش خودرونویس، در تصاویر منتشر شده، بدنه پورشه ماکان های الکتریکی در حال تست به صورت گسترده با استیکر و کاور به منظور مخفی کاری پوشانده شود و این خودرو در حال عبور از جاده های و خیابان های عمومی آلما به منظور گذراندن تست ها در دنیای واقعی است. این نسخه های پروتوتایپ پورشه ماکان الکتریکی بر اساس داده های موجود و با شبیه سازی تولید شده و پورشه اظهار کرده که قصد دارد پس از گذراندن مراحل توسعه، ماکان الکتریکی را به اسپرت ترین خودرو در سگمنت خودر تبدیل کند.

پورشه ماکان الکتریکی پروتوتایپ

 

مایکل استینر یکی از اعضای تحقیق و توسعه و نفرات اجرایی پروژه ماکان الکتریکی اظها کرد: اکنون به انجام تست در دنیای واقعی ماکان الکتریکی رسیده ایم که این یک نقظه عطف مهم در مراحل طراحی و توسعه این کراس اوور لوکس و اسپرت الکتریکی محسوب می شود. بدین ترتیب زمانی که ماکان الکتریکی در سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود، یقینا این خودرو سه میلیون کیلومتر تست در سراسر جاده جهان در شرایط آب و هوایی مختلف گذرانده است. این نسخه های پروتوتایپ بر اساس تجربه های رانندگی مجازی بی شمار در فضای تست مجازی توسعه یافته اند.

 

پورشه ماکان الکتریکی پروتوتایپ

اما قبل از رسیدن مرحله تحقیق و توسعه ماکان الکتریکی به تست روی آسفالت، پورشه صدها ساعت را در آزمایشگاه های خود برای توسعه و تست سیستم های دیجیتالی ماکان سپری کرده است. پورشه چیزی در حدود 20 کامپیوتر را استفاده کرده تا خصوصیات، سیستم ها و یونیت های پاور ماکان الکتریکی را مدل سازی کند. هدف های اصلی این مدل سازی پی بردن به آیرودینامیک، مصرف انرژی، پردازش و آکوستیک خودرو بوده است.

پورشه ماکان الکتریکی پروتوتایپ

سخن پایانی

همزمان با انتشار این تیزرهای جدید از پورشه ماکان الکتریکی، این خوردوساز آلمانی دوباره تایید کرد که عرضه این کراس اوور الکتریکی به بازار جهانی در سال 2023 صورت می گیرد. ماکان الکتریکی اولین خودرویی بوده که روی پلتفرم ساختار الکتریکی PPE توسعه یافته که به همکاری آئودی طراحی شده است. برای افرادی که هنوز علاقه ای به خریدن ماکان الکتریکی ندارند، این کمپانی هنوز در حال توسعه نسخه های جدید درونسوز ماکان بوده که سال آینده آنها را رونمایی خواهد کرد.

منبع motor1
5 از 1 رای