اخبار خودرو جهان
مشخصات فنی یکسان با نیسان پتفایندر و فرانتیر

تیزر و مشخصات فنی نسل جدید اینفینیتی QX60 2022

شنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
اینفینیتی QX60 2022

اینفینیتی امروز ضمن انتظار تیزر نسخه جدید اسیووی QX60، رسما اعلام کرد که این کراس اوور لوکس به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز خواهد شد. این نیروگاه شش سیلندر تنفس طبیعی قادر به تولید بیشینه قدرت 295 اسب بخار قدرت بوده و برای انتقال قدرت با یک گیربکس 9 سرعته خودکار با تعویض دنده هایی نرم کوپل شده است.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید اینفینیتی QX60 دارای شتابگیری یکنواخت و نرم است. این توصیف دیو کیزل مسئول تست قوای فنی و پیشرانه های اینفینیتی در آریزونا است. وی در ادامه افزود که این خودرو ضمن اینکه اعتماد به نفس راننده را در هنگام شروع حرکت بیشتر می کند، سواری رضایتبخشی را در شهر و آزاد راه برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.

اینفینیتی QX60 2022

متاسفانه این برند لاکچری ژاپنی جزییات بیشتر در خصوص QX60 را محرمانه نگه داشته؛ ولی وعده داده این خودرو تا حد ممکن لوکس و با کیفیت طراحی و ساخته شده است؛ چراکه لوکس و مجلل بودن اینفینیتی QX60 برای سگمنتی که این خودرو در آن حضور دارد بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

اظهارات پیمان کارگر در خصوص QX60 جدید

پیمان کارگر مدیرعامل ایرانی اینفینیتی در خصوص نسخه تمام جدید QX60 اظهار کرد: نسخه 2022 QX60 نشان دهنده اصول طراحی و طرز تفکر اینفینیتی در زمینه طراحی خودرو است. وی در ادامه بیان کرد که تیم های مختلفی از ژاپن و آمریکا به صورت خستگی ناپذیری در کنار یکدیگر فعالیت کردند تا QX60 جدید را نزد مشتریان ما به پیشرفته ترین و به روزترین کراس اوور سه ردیف صندلی اینفینیتی تبدیل کنند. پیمان کارگر در ادامه بیان کرد که QX60 2022 به نوعی فونداسیون آینده اینفینیتی بوده و فلسفه اصلی طراحی این شرکت را زنده می کند. به زودی صحبت های بیشتری در خصوص این خودرو خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

اینفینیتی اظهار کرده که جریان هوا در اطراف پنجره ها را نیز در QX60 جدید تست کرده که همه این بررسی ها صرفا با هدف ارتقا سطح راحتی سرنشینان داخل خودرو صورت گرفته است. اینفینیتی همچنین امروز تایید کرد که مبدل فعال گشتاور نیز برای QX60 نصب کرده تا ویبره های پیشرانه و انتقال آنها به کابین کمتر شود و داخل کابین ساکت تر باشد. کیزل بیان کرد که گیربکس 9 سرعته تمام جدید QX60 ضرایب دنده با بازه وسیع تری معادل 10:1 دارد؛ این موجب می شود که این اسیووی لوکس شروع حرکتی بهتر و قدرتمندتر داشته باشد.

اینفینیتی QX60 2022

متاسفانه در این لحظه اینفینیتی تاریخ دقیق رونمایی QX60 2022 را اعلام نکرده؛ ولی این کمپانی در ماه سپتامبر مونگراف نسخه مفهومی QX60 را معرفی کرد که سرنخی بزرگ در خصوص نسخه تولیدی این اسیووی لوکس و با کیفیت در زمینه طراحی و استایل کلی ظاهری محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت که QX60 جدید به جای اینکه با استایل ظاهری نسخه پیشین که 9 سال در حال عرضه به بازار جهانی بود هماهنگ باشد، از زبان طراحی مدرن و جدید اینفینیتی بهره گرفته است. همین موضوع سبب استایل ظاهری بهتر و چهره عضلانی تر این خودرو نسبت به مدل قدیمی شده است.

اگر تصور می کنید که ترکیب گیربکس و پیشرانه اینفینیتی QX60 جدید آشناست، به این بوده که همین ترکیب روی نسل جدید نیسان پتفایندر 2022 و همچنین پیکاپ نیسان فرانتیر 2022 که چند روز پیش رونمایی شدند، نصب شده است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟