به گزارش خودرونویس، هیوندای نسخه استاندارد فیس لیفت شده کونا برای سال 2021 را در سپتامبر سال 2020 معرفی کرده بود. حال نسخه 2021 هیوندای کونا N که به مراتب قدرتمندتر و اسپرت تر از مدل استاندارد بوده تقریبا در این تیزرها نمایان شده؛ ولی رونمایی رسمی این خودرو طی هفته های پیش رو انجام خواهد شد.

نمای عقب هیوندای کونا N

استایل ظاهری هیوندای کونا N

با وجود اینکه این تصاویر با هدف مخفی کاری مقداری تاریک شده اند، ولی می توان جزییات طراحی هیوندای کونا N را در پروفیل جلو مشاهده کرد. یک جلوپنجره خشن تر و تهاجمی تر کاملا باز برای ورود هوای بیشتر نسخه N کونا را از مدل های استاندارد این خودرو متمایز کرده است. همچنین ورودی های هوای بزرگ در قسمت های کناری کونا N هم کاربردی بوده و جنبه زیبایی و تزیینی ندارند. همچنین یک تریم قرمز رنگ در قسمت پایینی سپر جلو دیده می شود که این نوار در رکاب ها و همچنین پروفیل عقب هم امتداد یافته است. با توجه به نور کم تصویر، به سختی می توان تغییرات بیشتر اعمال شده در قسمت پایینی پروفیل جلو و رکاب ها را تشخیص داد.

نمای عقب هیوندای کونا N

با نگاه به پروفیل عقب، ساده تر می توان تغییرات اعمال شده در کونا N را تشخیص داد. در این قسمت دو خروجی اگزوز بزرگ در دو گوشه دیفیوزری بزرگ و یکپارچه با سپر نصب شده است. در قسمت بالایی پروفیل عقب هم یک اسپویلر دوبل در راستای سقف نصب شده که زیبایی این خودرو را به مراتب بیشتر کرده است. همانطور که اظهار کردیم وجود تریم قرمز مانند یک کمربند در اطراف بدنه حس و حال اسپرت کونا N را بیشتر کرده است.

 

مشخصات فنی هیوندای کونا N

هیوندای در این تیزر هیچ اشاره ای به مشخصات فنی و پیشرانه نصب شده در زیر کاپوت نداشته است. ولی ما پیشتر گزارش داده بودیم که کونا N با یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 278 اسب بخار قدرت راهی بازار می شود. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ این کراس اوور اسپرت کامپکت منتقل می شود. اگر این پیشرانه برایتان آشناست بدین دلیل بوده که دقیقا مشابه نمونه نصب شده روی ولوستر N است. البته قدرت نهایی این پیشرانه در کونا N هنوز توسط هیوندای به صورت رسمی اعلام نشده است.

تیزر هیوندای کونا N

سخن پایانی

هیوندای در این لحظه به تاریخ دقیق رونمایی کونا N اشاره نکرده؛ ولی با توجه به انتشار این تیزرها، بی تردید باید به زودی این کراس اوور اسپرت قدرتمند رونمایی شود.

 

منبع Motor1
5 از 1 رای