به گزارش خودرونویس، هیوندای قرار است که در 15 آپریل این پیکاپ را که تا حد زیادی بر پایه توسان توسعه یافته را و طراحی مشابه با توسان به خصوص در نمای جلو و درهای جلو دارد را رونمایی کند. درست مشابه هیوندای توسان، در پیکاپ سانتا کروز هم ماژول هایی به منظور روشنایی به صورت یکپارچه درون جلوپنجره این پیکاپ کوچک طراحی شده که به این خودرو چهره ای شاخص بخشیده است. البته هیوندای در این سگمنت بی رقیب هم نیست و فورد ماوریک که آن هم در آینده رونمایی می شود، یقینا رقیب سرسختی برای هیوندای سانتا کروز خواهد بود.

نمای عقب هیوندای سانتا کروز

جزییات فنی هیوندای سانتا کروز

هیوندای در این لحظه مطلبی را در خصوص مشخصات فنی سانتا کروز اعلام نکرده؛ البته با توجه به اشتراک ساختاری و پلتفرم این خودرو با توسان، بعید می دانیم که مشخصات فنی آن با این کراس اوور جذاب چندان متفاوت باشد. هیوندای وعده داده که در آینده نزدیک سگمنت اسیووی ها و همچنین پیکاپ های خود را در بازار جهانی به خصوص آمریکا تا حد زیادی گسترش می دهد. این یک بیانیه ای جسورانه بوده، ولی با توجه به اینکه بخشی از پروژه طراحی سانتا کروز در آمریکا شکل گرفته چندان دور از ذهن نیست. ضمن اینکه هیوندای اظهار کرده قصد دارد سانتا کروز 2022 را در کارخانه آلاباما واقع در آمریکا به تولید برساند.

نمای جانبی هیوندای سانتا کروز

هیوندای در خصوص مشخصات فنی سانتا کروز به بیان نصب پیشرانه های قدرتمند و بهینه و همچنین سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بسنده کرده و اظهار داشته این دو فاکتور، تمام چیزی است که خریداران در سگمنت پیکاپ ها به دنبالش هستند. در این لحظه میزان اشتراک فنی سانتا کروز با توسان هنوز مشخص نشده؛ ولی سانتا کروز مانند فورد ماوریک و هوندا ریج لاین پیکاپی با ساختار یونی بادی است. البته هوندا ریج لاین از نظر ابعادی مقداری نسبت به سانتا کروز و فورد ماوریک بزرگتر است.

 

استایل بدنه سانتا کروز

با استناد به تیزرها می توان بیان کرد که هیوندای قصد دارد سانتا کروز را به صورت Crew Cab دو کابین با ردیف عقب کاملا جادارتر و کاربردی راهی بازار کند؛ این در حالی بوده که نسخه مفهومی سانتا کروز هم به صورت دو کابین در سال 2015 معرفی شده بود؛ ولی درهای عقب آن خلاف جهت درهای جلو باز می شد که این صرفا جهت جذب مخاطب به این خودروی مفهومی در آن زمان بود. به نظر می رسد که ابعاد حوض بار هیوندای سانتا کروز مقداری کوچک باشد و به این ترتیب باید اظهار کرد که این خودرو مناسب جا به جایی های بزرگ و حمل وسایل سنگین و حجیم نیست.

هیوندای سانتا کروز

سخن پایانی

هیوندای مدت هاست که قصد عرضه یک پیکاپ را به بازار جهان دارد و حال که در آستانه رونمایی سانتا کروز هستیم، نباید پیشرفت چشمگیر این خودروساز کره ای را به ویژه طی دو دهه اخیر فراموش کنیم. به عبارت دیگر هیوندای در این سال ها به اندازه ای پیشرفت کرده که جرات ورود به سگمنت پیکاپ ها در بازار آمریکایی که شورولت، رم و فورد در آن سلطنت می کنند را به خود داده است.

منبع motor1
5 از 2 رای