اخبار خودرو جهان
با همکاری جنرال موتورز توسعه می یابد

تیزر هوندا Prologue 2024 منتشر شد

سه شنبه - ۸ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هوندا Prologue

هوندا قصد دارد که تا سال 2030، حدود 40 درصد از کل فروش خود را به خودروهای الکتریکی و سوخت سلولی هیدروژنی اختصاص دهد که این میزان فروش قرار است تا سال 2035 دو برابر شود و پایان همان دهه هم قرار است که کل سبد محصولات هوندا شامل خودروهای الکتریکی و هیدروژنی باشد.

به گزارش خودرونویس، هوندا برای دست یابی به این هدف با جنرال موتورز آمریکا همکاری خود را آغاز کرده تا از پلتفرم فوق پیشرفته اولتیوم این شرکت و باتری های آن بهره ببرد و خودروهایی الکتریکی جدید و بدون پیشرانه درونسوز را به بازار عرضه کند.

اولین محصول الکتریکی هوندا با همکاری جنرال موتورز قرار است که در اوایل سال 2024 راهی بازار شود که یک اسیووی به نام Prologue است. در این راستا هوندا امروز تیزری را از Prologue منتشر کرد که جز مشخص شدن نام این خودرو چیز دیگری در آن مشخص نیست. بخش لاکچری هوندا یعنی آکورا نیز قرار است اسیووی الکتریکی مختص خود را روی همین پلتفرم جنرال موتورز آمریکا معرفی کند.

 

 

این خبر پس از آن منتشر شد که هوندا  اعلام کرد قصد دارد تولید مدل های پلاگین هیبریدی و سوخت سلولی هیدروژنی کلاریتی را در ماه آگوست امسال متوقف کند. هوندا علاوه بر همکاری با جنرال موتورز، در حال توسعه پلتفرم اختصاصی خود برای خودروهای الکتریکی بوده و این پلتفرم از نیمه دوم دهه جاری آماده بهره برداری می شود. این پلتفرم e:Architecture نام دارد و قرار است که اولین محصول روی آن در بازار آمریکا و سپس سایر بازارهای جهانی معرفی شود.

دیو گاردنر مدیر هوندا در آمریکا اظهار کرد که ابتدا این اسیووی الکتریکی هوندا یعنی Prologue پیش روی ما قرار دارد و همانطور که از هوندا انتظار می رود این خودرو کاربردی بی نظیر و پکیجینگ بسیار عالی ارائه خواهد داد. وی اشاره کرد که هوندا در آینده نقش مهمی در رهبری دنیای خودروهای الکتریکی ایفا خواهد کرد.

 

سخن پایانی

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که اسیووی الکتریکی هوندا یعنی Prologue ابعادی کوچکتر از اسیووی الکتریکی آینده آکورا خواهد داشت؛ ولی هیچ چیزی در این لحظه رسمی تایید نشده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟