اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر از مدل معمولی ضعیفتر از مدل تایپ R

تیزر هوندا سیویک Si 2022 منتشر شد

سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر هوندا سیویک Si 2022

هوندا یازدهمین نسل از محبوب ترین محصول خود را در ماه آپریل سال جاری رونمایی کرد. سیویک جدید با طراحی بروزرسانی شده رونمایی شد که تغییرات زیادی در زمینه ارتقا سطح تکنولوژی در آن اعمال شده است. قدم بعدی برای سیویک معرفی نسخه اسپرت تر و قدرتمندتر Si بوده و این خودروساز ژاپنی در همین راستا تیزری را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، هوندا تنها یک عکس از نسل جدید سیویک Si را منتشر کرده و در کنار آن اطلاعات خوبی را هم در این خصوص داده است. سیویک Si جدید قرار است که فردا رونمایی شود و در آن زمان به تمامی جزییات مربوط به این خودرو پی خواهیم برد. در این تصویر پروفیل عقب سیویک Si نمایان بوده و یک لوگو Si قرمز رنگ، چراغ های عقب با تم تیره و خروجی اگزوز بیضی شکل یکپارچه با دیفیوزر نصب شده در پایین سپر نمایان هستند. در بالای سر اگزوز کرومی این خودرو، یک نوار مشکی براق تزیینی هم دیده می شود.

 

مشخصات فنی احتمال سیویک Si

در این لحظه مشخص نیست که آیا هوندا در نسل جدید سیویک Si از پیشرانه درونسوز جدیدی استفاده می کند یا خیر. ولی به احتمال زیاد پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ نسل پیشین سیویک Si روی این مدل جدید هم نصب خواهد شد. البته انتظار داریم که بروزرسانی هایی در این پیشرانه اعمال شده و توان خروجی آن نیز مقداری نسبت به نسخه فعلی افزایش یافته باشد. جهت یادآوری بیان می کنیم که همین پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ در نسل فعلی سیویک Si قادر به تولید 205 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور است.

تیزر هوندا سیویک Si 2022

ولی به طور قطع می دانیم که هوندا سیویک Si جدید تنها با استایل سدان و آن هم با گیربکس دستی به بازار عرضه می شود. تصمیم هوندا به این معنا بوده که می توان سیویک هاچبک و سدان را با گیربکس دستی نیز سفارش داد؛ ولی نسخه هاچبک فاقد تریم Si بوده و صرفا می توان آن را با پیشرانه توربوشارژ ضعیفتر و گیربکس دستی خریداری کرد. البته باید اشاره کنیم که پرچمدار خانواده سیویک یعنی نسخه تایپ R نیز که آن هم به زودی رونمایی می شود، صرفا دارای گیربکس دستی است.

زمانی که سیویک Si در اواخر امسال وارد بازار شود، فاصله میان نسخه معمولی و مدل پرچمدار تایپ R را پر خواهد کرد. بنا به اطلاعاتی که امسال لو رفته بود، هوندا سیویک Si 2022 ممکن است از اواخر ماه آینده در شوروم های هوندا در بازار جهانی برای فروش حضور داشته باشد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟