اخبار خودرو جهان
هفتم ژانویه 2021 رونمایی می شود

تیزر نمایشگر مرسدس MBUX هایپراسکرین منتشر شد

سه شنبه - ۲ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر مرسدس بنز MBUX هایپراسکرین

مرسدس بنز MBUX هایپراسکرین، نسل جدید سیستم های سرگرمی و اطلاع رسانی این برند لاکچری آلمانی بوده که قرار است در هفتم ژانویه 2021 به صورت آنلاین در نمایشگاه دیجیتالی Consumer Electronic Show رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، مرسدس در این لحظه در خصوص فناوری های به کار رفته در این نمایشگر هایپراسکرین اطلاعات زیادی را بیان کرده؛ ولی ادعا کرده که نرم افزار جدید این نمایشگر حال از هوش مصنوعی برای کنترل سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی، سیستم تهویه مطبوع و سایر قابلیت های خودرو استفاده می کند.

نام هایپراسکرین برای این نمایشگر جدید سیستم MBUX کاملا مناسب به نظر می رسد؛ چراکه این سیستم سرگرمی جدید دارای یک نمایشگر منحنی گون بوده که سرتاسر عرض داشبورد را در بر گرفته است. حتی سرنشین جلو هم به این نمایشگر دسترسی دارد و مرسدس ادعا کرده که این نمایشگر همانقدر که پیچیده و مدرن به نظر می رسد، کار کردن با آن ساده و بی دردسر است.

تیزر مرسدس بنز MBUX هایپراسکرین

نصب هایپراسکرین روی مرسدس بنز EQS

سیستم سرگرمی جدید MBUX هایپراسکرین پس از رونمایی در هفتم ژانویه، قرار است که به صورت آپشن روی سدان الکتریکی جدید مرسدس بنز یعنی EQS نصب شود. لازم به یادآوری است که EQS یک سدان الکتریکی فول سایز محسوب شده که بسیاری آن را اس کلاس دنیای الکتریکی ها می دانند؛ از این رو مرسدس قصد دارد نوآورانه ترین سیستم ها و تکنولوژی های خود را در این سدان الکتریکی نصب کند.

البته قرار نیست که مرسدس بنز EQS تا پیش از سال 2021 رونمایی شود؛ ضمن اینکه مرسدس قصد دارد عرضه این سدان الکتریکی فول سایز لاکچری را در نیمه دوم همان سال به عنوان مدل 2022 به بازارهای جهانی آغاز کند. رونمایی این نمایشگر MBUX هایپراسکرین در فستیوال CES دیجیتالی، می تواند به ما نشان دهد که کابین مرسدس EQS به چه صورت می تواند باشد.

متاسفانه مرسدس بنز هم زمان با انتشار این تیزر مطلب زیادی را در خصوص تکنولوژی های به کار رفته در نمایشگر MBUX هایپراسکرین بیان نکرده؛ ولی کاملا مشخص است که مرسدس بنز قصد پیروزی در جنگ ابعاد نمایشگرهای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی را در بین خودروسازان دارد. چراکه امروزه تمام خودروسازان به استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ در داخل کابین محصولاتشان علاقه دارند. به خصوص از زمانی که مرسدس بنز سیستم سرگرمی MBUX دو نمایشگره خود را معرفی کرده بود، سایر کمپانی های خودروسازی اقدام به بزرگتر کردن ابعاد نمایشگر سیستم سرگرمی خود در داشبورد و کابین محصولاتشان گرفتند.

 

سایر سیستم های سرگرمی پیشرفته

پورشه تایکان اولنی خودرویی بود که برای سرنشین جلو هم نمایشگری مجزا برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی تدارک دید. هوندا E هم خودروی دیگری است که دارای یک نمایشگر در سرتاسر داشبورد بوده که در گوشه ها دارای دو نمایشگر برای دوربین های دید جانبی نصب شده به جای آینه است. نسل جدید جیپ واگونییر هم که به صورت مفهومی نمایش داده شده، دارای نمایشگرهای متعددی درون کابین برای سرنشینان جلو و همچنین سرنشینان عقب است که در صورت تولید به یکی از لوکس ترین و مدرن ترین اسیووی های دنیا تبدیل خواهد شد.

 

مشخصات فنی احتمالی مرسدس EQS

مرسدس بنز تصور می کند که سدان الکتریکی EQS در زمان رونمایی باعث می شود که خودروسازان دیگر رویه تولید خود را مطابق با تکنولوژی های به کار رفته در آن تغییر دهند. مرسدس بنز ادعا کرده که نسخه تولیدی EQS قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 700 کیلومتر را در حالت شارژ کامل با در نظر گرفتن سیکل WLTP طی کند. ضمن اینکه سیستم تهویه این خودرو دارای فیلتر تصفیه HEPA است که 99.98 درصد ذرات معلق در هوا را تصفیه می کند. همچنین شایعه شده که مرسدس در آینده قصد دارد نسخه AMG این خودرو را معرفی کند که قدرت تولیدی بیشتری را نسبت به نمونه استاندارد دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟