به گزارش خودرونویس، همانطور که قبلا اعلام شده بود، مرسدس بنز قصد دارد نسل جدید سیتان را در دو مدل مختلف یکی با پیشرانه درونسوز و دیگری با پیشرانه الکتریکی تولید کند. این خودروساز وعده داده که نسل جدید مینی ون سیتان دارای ابعاد بیرونی کامپکت و فضای بار بسیار جادار بوده که این دو ویژگی می توانند موفقیت این مینی ون سبک را در بازار جهانی سبب شوند.

هدف اصلی مرسدس بنز از تولید نسل جدید سیتان، حضور گسترده در زمینه سرویس های حمل و نقل درون شهری بوده که این به لطف ابعاد کامپکت و دروهای کشویی عریض این خودرو در هر دو طرف محقق خواهد شد. ترکیب این دو ویژگی با خط بارگیری پایین نسل جدید سیتان، باعث می شود که باز زدن و تخلیه بار از این خودرو ساده تر شود. علاوه بر مدل باری، قرار است که مدل مسافری سیتان با نام سیتان تورر نیز در تریم های مختلفی تولید شود.

همانند سیاستی که رنو برای کانگو و اکسپرس جدید اعمال کرد، مرسدس بنز نیز قصد دارد این مینی ون را در دو سری مدل مجزا از هم تولید کند. در واقع سیتان قرار است که یک ون مقرون به صرفه تر با هدف فعالیت و ایفای نقش در بیزینس ها و مشاغل کوچک باشد، از طرف دیگر مرسدس بنز T کلاس قرار است که به عنوان مدل لوکس تر نیازهای مختلف خانواده ها را برآورده کند و در عین حال می توان از این خودرو به عنوان گزینه ای مناسب برای سفرهای برون شهری نیز استفاده کرد.

 

سخن پایانی

اولین مدلی که قرار است از نسل جدید این مینی ون معرفی شود، نسخه سیتان بوده و انتظار می رود که در کنار مدل تمام الکتریکی eCitan رونمایی شود. در واقع رنو هر دو نسخه کانگو و اکسپرس را با هم معرفی کرد و از آنجایی که مرسدس بنز نیز سیتان را روی پلتفرم رنو توسعه داده، ممکن است همین استراتژی رنو را پیاده کند و سیتان را در کنار T-Class طی یک ماه آینده رونمایی کند.

منبع motor1
5 از 2 رای