اخبار خودرو جهان
همزاد لوکستر تویوتا لندکروزر

تیزر نسل جدید لکسوس LX

شنبه - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر لکسوس LX

تویوتا نسل جدید لندکروزر را در ماه ژوئن رونمایی کرد و حال بازوی لاکچری این کمپانی یعنی لکسوس در حال آماده شدن برای رونمایی همزاد لوکستر لندکروزر است. قرار است که نسل جدید لکسوس LX در روز 5شنبه 14 اکتبر به صورت آنلاین رونمایی شود و در این راستا یک تیزر ویدیویی توسط شعبه امارات لکسوس منتشر شده است.

به گزارش خودرونویس، لکسوس هیچ جزییاتی را در خصوص نسل جدید LX منتشر نکرده، ولی در این ویدیو تیزر شاهد یک LED لایت بار عریض و عبارت LX 600 در پروفیل عقب این اسیووی لوکس هستیم که می تواند نشان دهنده یک تریم پرچمدار جدید برای این لکسوس LX باشد. فقدان حرف h در پایان نام این خودرو این موضوع را بیان می کند که با پیشرانه هیبریدی در زیر کاپوت نسل جدید LX سر و کار نداریم. شاید تصور کنید که وجود عبارت 600 در نام این خودرو به یک پیشرانه 6 لیتری در زیر کاپوت اشاره دارد، ولی این موضوع با توجه به استانداردهای فعلی صنعت خودروسازی جهان و کوچک سازی حجم پیشرانه مطابقت ندارد؛ به خصوص که نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 هم هر دو پیشرانه هشت سیلندر بنزینی و دیزلی خود را از دست داده است.

جهت یادآوری بیان می کنیم که این اولین محصول لکسوس نیست که عبارت 600 در نام آن وجود دارد؛ بلکه نسل قبلی لکسوس LS دارای یک نسخه به نام LS600h بود که پیشرانه های 6 لیتری مجهز نشده بود؛ بدین ترتیب بعید به نظر می رسد که لکسوس LX 600 هم به پیشرانه 6 لیتری هشت سیلندر مجهز شده باشد. جهت یادآوری بیان می کنیم که یک نسخه سقف باز لندولت از این خودرو نیز توسط یک شرکت بلژیکی برای عروسی پرینس آلبرت در موناکو توسعه یافته بود.

 

 

مشخصات فنی احتمالی لکسوس LX 2022

جهت یادآوری بیان می کنیم که تویوتا لندکروزر سری 300 فاقد پیشرانه هشت سیلندر بوده و از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ به جای پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر قدیمی بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور بوده که 30 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور بیشتری را نسبت به نسخه پیشین تولید می کند که ضمن دارابودن قدرت بیشتر، نیرو را در دور پایینتری در اختیار راننده قرار می دهد و مصرف سوخت بهینه تری هم دارد. البته زمان ثابت می کند که آیا این نسخه مانند مدل پیشین با دوام و قابل اعتماد است یا خیر. به احتمال خیلی زیاد همین پیشرانه با همین سطح قدرت روی نسل جدید لکسوس LX 2022 هم نصب می شود.

البته نسل جدید لکسوس LX ممکن است به یک پیشرانه 3.3 لیتری توربودیزل شش سیلندر مانند لندکروزر هم مجهز شود. این پیشرانه قادر به تولید 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. البته در برخی از بازارهای جهانی تویوتا لندکروزر با پیشرانه پایه شش سیلندر تنفس طبیعی هم عرضه می شود که بعید به نظر می رسد این پیشرانه روی لکسوس LX 2022 نصب شود. بسته به پیشرانه انتخابی یک گیربکس 10 یا شش سرعته اتوماتیک برای نسل جدید لکسوس LX نصب خواهد شد.

 

سخن پایانی

تویوتا نسل جدید لندکروزر را به بازار آمریکا عرضه نمی کند؛ ولی یقینا لکسوس LX در بازار آمریکا حضور خواهد داشت و شاهد تغییراتی چشمگیر نسبت به نسل قبل به دلیل بهره بردن از پلتفرم TNGA-F جدید مشابه لندکروزر و تویوتا تاندرا هستیم که به موجب آن 200 کیلوگرم از وزن این خودرو کاسته شده است. این آفرودر لوکس یقینا به تجهیزاتی مانند دوربین دید 360 درجه تا سیستم تشخیص اثر انگشت مجهز شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟