اخبار خودرو جهان
ابرخودروی هیبریدی جدید از بریتانیا

تیزر رسمی مک لارن آرتورا منتشر شد

سه شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر مک لارن آرتورا

مک لارن برای اولین بار ماه گذشته بود که تیزر نسل جدید ابرخودروی هیبریدی خود را منتشر کرد. در این تیزر استایل کلی این ابرخودروی هیبریدی نشان داده شد که مشابه سایر محصولات فعلی این کمپانی بوده و همچنین مشخص بوده که بسیاری از ویژگی های جدید آن زیر استتار اعمال شده روی بدنه و کابین پنهان شده اند. حال مک لارن تیزر جدیدی از این ابرخودروی هیبریدی را منتشر کرده که در آن اظهار کرده نام این محصول جدید Artura است.

به گزارش خودرونویس، تا پیش از این شایعه ها و حق نام های تجاری متعددی برای این محصول هیبریدی جدید مک لارن عنوان شده بود. بدین ترتیب نهایی آرتورا برای نام این خودرو چندان ما را شگفت زده نکرد؛ البته باید اظهار کنیم که این نام یکی از چندین نام جدیدی بوده که برای محصولات آینده مک لارن انتخاب شده است.

مک لارن همچنین دو عکس کلوز آپ از پروفیل عقب این ابرخودروی هیبریدی را منتشر کرده که در آنها عبارت آرتورا زیر لوگو و نام مک لارن نصب شده است. در این دو تصور دیزاین مش بندی پروفیل عقب این خودرو هم دیده می شود که در دو گوشه آن دو خروجی اگزوز بزرگ دایره ای شکل نصب شده است. در نگاه اول این سبک طراحی مشابه با برخی از محصولات فعلی مک لارن به نظر می رسد، اما این کمپانی بریتانیایی اظهار کرده که قطعات جدید و متفاوتی در زیر این پوسته آشنا پنهان شده که از جمله آنها می توان با شاسی جدید فیبر کربنی این ابرخودروی هیبریدی به نام MCLA اشاره کرد.

لازم به ذکر است که این خودرو به پیشرانه و سیستم انتقال قدرت کاملا جدید و همچنین ساختار الکتریکی متفاوتی مجهز شده است. در کنار پیشرانه درونسوز این مک لارن هیبریدی جدید، یک یا چند موتور الکتریکی نصب شده که بهبود عملکرد و همچنین کاهش آلایندگی این سوپراسپرت فوق سریع کمک شایانی می کند.

تیزر مک لارن آرتورا

مشخصات فنی مک لارن آرتورا

مک لارن قصد دارد همزمان با رونمایی آرتورا، پیشرانه جدید شش سیلندر دو توربوشارژ خود را که قرار است در کنار موتورهای الکتریکی این ابرخودرو نصب شود، معرفی کند. این پیشرانه هیبریدی یقینا قادر به تولید بیشینه قدرتی بیشتر از 600 اسب بخار و بیشینه گشتاوری فراتر از 600 نیوتن متر خواهد بود که هم اکنون توسط پیشرانه 3.8 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ همین کمپانی تولید می شود.

لازم به ذکر است که این بهبود عملکرد مک لارن هیبریدی جدید با افزایش وزن زیادی نسبت به مدل های پیشین همراه نخواهد بود. مک لارن برای جبران وزن اضافی ناشی از پیشرانه هیبریدی، روی تکنولوژی های جدیدی برای کاهش وزن محصولات خود تمرکز کرده است. چراکه موتورهای الکتریکی به دلیل دارابودن پک باتری وزن بیشتری را به خودرو تحمیل می کنند. مدیرعامل مک لارن مایک فلویت اظهار کرده که این ابرخودروی هیبریدی جدید نهایت 30 تا 40 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به مدل پیشین خواهد داشت.

 

سخن پایانی

با توجه به حرکت انقلابی خودروسازان برای تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی، طی ماه ها و سالهای آینده باید شاهد تعداد بسیاری خودروی هیبریدی و تمام الکتریکی باشیم. آرتورا اولین محصول هیبریدی مک لارن بوده که روی پلتفرم جدید این شرکت توسعه یافته و در آینده محصولات بیشتری از این برند انگلیسی روی این پلتفرم معرفی خواهند شد.

در این لحظه هیچ اطلاعی از تاریخ رونمایی دقیق مک لارن آرتورا نداریم، ولی این کمپانی اظهار کرده که قصد دارد فروش آرتورا را از نیمه اول سال 2021 آغاز کند. بدین ترتیب بعید است که فاصله زمانی زیادی تا رونمایی رسمی این خودرو داشته باشیم.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟