اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه الکتریکی 761 اسب بخاری

تیزر مرسدس AMG EQS منتشر شد

یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مرسدس بنز AMG EQS

نمایشگاه خودرو مونیخ که پیشتر در شهر فرانکفورت برگزار می شود، چند روز دیگر آغاز می شود. یقینا در این نمایشگاه تمام خودروسازان حاضر جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند؛ ولی چیزی که تصور می کنیم بیشتر از همه رخ دهد، رونمایی از خودروهای الکتریکی باشد. در همین راستا مرسدس بنز نیز تیزر اولین خودروی الکتریکی تحت برند عملکردی AMG را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز این تیزر اولین محصول الکتریکی زیربرند AMG را در توییتر تحت عنوان صدای آینده منتشر کرده است. در این تیزر منتشر شده توسط مرسدس بنز اطلاعات مهم و ارزشمندی در خصوص این خودرو مشاهده می شود. در این ویدیو تیزر اظهار شده که صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودروی الکتریکی عملکردی 3.4 ثانیه بوده و اظهار شده که بیشینه توان تولیدی پیشرانه آن تا 761 اسب بخار می رسد.

در حالی که این تیزر اعلام نکرده که این اولین خودروی الکتریکی مرسدس AMG دقیقا چه محصولیست، ولی به سادگی می توان حدس زد که این خودرو نسخه AMG سدان الکتریکی و لوکس مرسدس EQS است. ما نسخه پروتوتایپ مرسدس AMG EQS را در حال تست چندین بار در اینترنت مشاهده کرده بودیم و یکبار هم تصاویر این سدان الکتریکی قدرتمند در حال تایمگیری در پیست نوربرگ رینگ در ماه آپریل منتشر شده بود.

اگر این اطلاعات به AMG EQS مربوط باشد، بدین ترتیب این خودرو از انتظارات ما فراتر است؛ چراکه ما حدس می زدیم نسخه تولیدی AMG EQS قدرتی در حدود 600 اسب بخار و گشتاوری در حدود 900 نیوتن متر داشته باشد.

این AMG EQS تمام الکتریکی در زمان رونمایی و عرضه به مرسدس AMG GT 63 S E هیبرید تازه معرفی شده با 831 اسب بخار ملحق می شود و سبد محصولات الکتریکی و الکتریکی سازی شده عملکردی AMG را گسترش می دهد. یقینا آینده صنعت خودروسازی جهان در گرو الکتریکی شدن و تولید خودروهای الکتریکی و این موضوع تنها در خصوص خودروهای شهری و ضعیف صدق نمی کند؛ بلکه برندهای اسپرت ساز و لوکس سازی مانند مرسدس AMG نیز برای سهم داشتن در آینده صنعت خودروسازی اقدام به توسعه خودروهایی الکتریکی کرده اند که طی روزهای آتی اولین عضو تمام الکتریکی AMG رونمایی خواهد شد.

 

سخن پایانی

نمایشگاه خودرو مونیخ قرار است که بین هفتم تا 12 سپتامبر 2021 برگزار شود، ولی مرسدس AMG قرار است که جزییات اولین خودروی الکتریکی عملکردی خود را فردا به صورت آنلاین منتشر کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟