اخبار خودرو جهان
آخرین شوالیه 12 سیلندر جنتلمن بریتانیایی

تیزر ماشین آستون مارتین ونتیج V12

سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آستون مارتین ونتیج V12

آستون مارتین هم مانند همه خودروسازان جهان به دلیل مواجه شدن با قوانین سختگیرانه آلایندگی جدید دنیا مجبور به کاهش حجم پیشرانه محصولات آینده خود و الکتریکی سازی آنها در سالهای پیش رو تا سال 2030 شده و عملا از سال 2030 به بعد نصب پیشرانه های درونسوز را روی محصولات خود متوقف می کند. البته برخی از مدل های این برند بریتانیایی زودتر پیشرانه درونسوز را کنار می گذارند که در همین خصوص اظهار شده که جانشین آستون مارتین ونتیج و DB11 که قرار است در سال 2025 عرضه شود تنها از پیشرانه الکتریکی بهره خواهد برد.

به گزارش خودرونویس، درعین حال آستون مارتین تیزر جدیدی را که می تواند به آخرین خودروی 12 سیلندر این برند انگلیسی مربوط باشد را منتشر کرده است. این خودرو که در این تیزر در کنار مدل های پیشین به نمایش در آمده محصول پرچمدار آستون مارتین بوده که دارای جلوپنجره ای جدید با خطوط افقیست که با ورودی های هوای عمودی احاطه شده است. همچنین باید به اسپلیتر برجسته در پروفیل جلو ایت خودرو اشاره کرد که می تواند بخشی از پکیج آیرودینامیکی این خودرو باشد.

آستون مارتین ونتیج V12

اگرچه در حال حاضر تصویری از نمای عقب این خودرو در دسترس نیست، ولی این خودرو که آخرین نسل 12 سیلندر آستون مارتین ونتیج خواهد بود یحتمل دارای خروجی اگزوز در قسمت میانی سپر عقب است که این حدس ما با توجه به تصاویر جاسوسی مشاهده شده از این خودرو در پیست نوربرگ رینگ قوت می گیرد. نسل جدید آستون مارتین ونتیج در واقع پاسخ مستقیم این کمپانی به پورشه 911 توربو اس جدید خواهد بود که و به احتمال زیاد دارای کاپوتی برآمده است که فضای کافی برای نصب پیشرانه 12 سیلندری که به احتمال زیاد از V12 اسپیدستر به این خودرو به ارث رسیده فراهم شود.

آستون مارتین ونتیج V12

هنوز بسیار زود است که بخواهیم قضاوتی در خصوص کاهش یا افزایش قدرت پیشرانه 5.2 لیتری دو توربوشارژ 12 سیلندر ونتیج جدید نسبت به V12 اسپیدستر داشته باشیم؛ ولی جهت یادآوری بیان می کنیم که همین پیشرانه در آستون مارتین اسپیدستر قادر به تولید 690 اسب بخار قدرت و 753 نیوتن متر گشتاور است. با استناد به گزارش تازه ای که توسط سوپرکار بلاگ منتشر شده ظاهرا مهندسین آستون مارتین بیشینه توان تولیدی این پیشرانه 12 سیلندر را روی ونتیج جدید مقداری کاهش داده اند؛ ولی هنوز هم این نیروگاه قدرتمند 650 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

آستون مارتین ونتیج V12

همچنین در این گزارش ذکر شده که این خودرو دارای بدنه ای تمام فیبر کربنیست که با هدف کاهش وزن خالص خودرو طراحی شده و ظاهرا قرار است که تنها 299 دستگاه از آن ساخته شود. اگر این خبر صحت داشته باشد، رونمایی رسمی از این آستون مارتین ونتیج در ماه مارس سال 2022 صورت می گیرد.

در پایان باید ذکر کنیم که محصولاتی از آستون مارتین که به پیشرانه 12 سیلندر و سایر پیشرانه های درونسوز کم حجم تر مجهز هستند می توانند تا بعد از سال 2030 نیز وجود داشته باشند. توبیاس مویر مدیرعامل آستون مارتین در نشست سهام داران این شرکت در ماه مارس بیان کرده بود که خودروهای بنزینی جدید آستون مارتین در سال های پس از 2030 تنها به پیست محدود خواهند شد که تنها پنج درصد از تولید سالانه این شرکت خواهند بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟