اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 3 لیتری Nettuno

تیزر مازراتی MC20 کانورتیبل

پنجشنبه - ۲ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مازراتی MC20 کانورتیبل

مازراتی زمانی که نسخه کوپه ابرخودرو MC20 را معرفی کرد، خبر توسعه نسخه کانورتیبل این خودرو را نیز داده بود. ولی تا همین لحظه حتی یک عکس از نسخه کانورتیبل مازراتی MC20 را مشاهده نکرده بودیم. این برند ایتالیایی ولی اکنون چند تصویر در قالب تیزر از مازراتی MC20 کانورتیبل منتشر کرده که البته در تمامی این عکس ها بدنه این ابرخودرو با استیکر پوشانده شده است.

به گزارش خودرونویس، مازراتی این نسخه کانورتیبل MC20 را یک پروتوتایپ اولیه توصیف می کند. روی بدنه این خودرو استیکرهای ویژه ای نصب شده اند که تم ظاهری آنها مشابه ابر است؛ چراکه راننده و سرنشینی که درون کابین این خودرو قرار می گیرند می توانند از مشاهده آسمان آبی در حین رانندگی لذت ببرند.

مازراتی MC20 کانورتیبل

از ستون A تا پوزه این خودرو، می توان گفت نسخه کانورتیبل مازراتی MC20 با نسخه کوپه طراحی یکسانی دارد. خط سقف و طراحی پروفیل عقب وجوه تمایز این مدل کانورتیبل با نسخه کوپه است. مازراتی متاسفانه تصاویر واضحی از پروفیل عقب و نمای جانبی این مدل کانورتیبل منتشر نکرده تا بتوانیم مقایسه دقیقی با مدل کوپه داشته باشیم. ولی به نظر می رسد که سقف حالتی برآمده شکل و گنبدی داشته باشد و کاور پیشرانه این خودرو نیز به دلیل نصب تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن سقف در این مدل کانورتیبل حذف شده است.

مازراتی MC20 کانورتیبل

مشخصات مازراتی MC20 کانورتیبل

شواهد نشان می دهند که مازراتی MC20 کانورتیبل از همان پیشرانه نسخه کوپه استفاده می کند. این پیشرانه که Nettuno نام داشته یک نیروگاه شش سیلندر V شکل 3 لیتری دو توربوشارژ بوده که تکنولوژی بسیار بالایی دارد و برای هر سیلندر آن دو شمع نصب شده و تکنولوژی ساخت آن دقیقا مشابه با خودروهای فرمول 1 است. این پیشرانه قادر به تولید 621 اسب بخار قدرت و 729 نیوتن متر گشتاور است. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه نیز نیروی تولیدی این پیشرانه را به چرخ های عقب منتقل می کند.

مازراتی MC20 کانورتیبل

نسخه کوپه مازراتی MC20 قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 323 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به دلیل اضافه وزن ناشی از تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن سقف نسخه کانورتیبل، پیش بینی می شود این نسخه مقداری نسبت به همزاد کوپه خود حداقل در شتابگیری اولیه کندتر عمل کند.

مازراتی MC20 کانورتیبل

طبق برنامه توسعه محصول مازراتی که در سال 2020 منتشر شده بود، نسخه کانورتیبل MC20 که با نام اسپایدر شناخته می شود سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر زمان دقیق عرضه این نسخه مشخص نیست، ولی این خودروساز با انتشار تیزرهای جدید بیان کرده که با رونمایی این ابرخودرو فاصله زیادی نداریم.

همچنین مازراتی برنامه دارد نسخه الکتریکی MC20 را نیز در سال 2022 رونمایی کند که البته جزییاتی در خصوص این مدل اعلام نکرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟