اخبار خودرو جهان
در دو نسخه باری در ماه ژوئن رونمایی می شود

تیزر فولکس واگن ترانسپورتر T7 منتشر شد

یکشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن ترانسپورتر T7

فولکس واگن هیچ گاه چنین کمپین تیزری را برای هیچ یک از نسل های پیشین ون ترانسپورتر اجرا نکرده بود. حال که در آستانه رونمایی نسل جدید فولکس واگن ترانسپورتر T7 هستیم، بازوی تجاری ساز فولکس واگن کمپین تیزری نسخه مسافری این ون جذاب را با قدرت تمام پیش می برد که تا در نهایت به رونمایی این خودرو در ماه ژوئن ختم شود. پس از انتشار یک اسکچ از طراحی این خودرو طی چند روز پیش، حال فولکس تیزرهای واضح تری را از ترانسپورتر T7 منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، این تیزرها ابتدا از نمای بیرونی این خودرو آغاز می شود که نسخه نمایش داده شده تریم Bulli بوده که دارای تم دو رنگ بدنه و یک نوار LED سرتاسری در جلوپنجره بوده تا به نوعی چراغ های LED روشنایی در روز که داخل قاب چراغ های اصلی طراحی شده اند را به یکدیگر متصل کرده باشد. چنین سبک طراحی را در سایر محصولات تازه معرفی شده فولکس واگن از جمله پولو فیس لیفت هم مشاهده کرده بودیم. فولکس واگن هنوز اعلام نکرده که چه نوع پیشرانه ای را در زیر پوست آهنین این ترانسپورتر T7 نصب کرده، ولی به احتمال زیاد نسل جدید ترانسپورتر به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز خواهد شد.

فولکس واگن ترانسپورتر T7

تمرکز اصلی بخش تجاری فولکس واگن در این تیزرها به طراحی کابین و داشبورد ترانسپورتر T7 بوده که متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی بوده که طراحی مشابه با نسل جدید فولکس واگن گلف دارد. شایعه شده بود که فولکس واگن نسل جدید ترانسپورتر T7 را روی پلتفرم ماژولار MQB توسعه داده تا رانندگی مشابه با خودروهای سواری داشته باشد؛ ولی در این لحظه هیچ چیزی در این خصوص به صورت رسمی تایید نشده است. همچنین فولکس اظهار کرده که دیگر برای نسل جدید تراسنپورتر گیربکس دستی نصب نمی کند و صرفا آن را با گیربکس دو کلاچه DSG به بازار عرضه می کند.

کابین فولکس واگن ترانسپورتر T7

این گیربکس دو کلاچه از نوع معمولی نیست و از تکنولوژی Shift By Wire بهره می برد که هیچ اتصال مکانیکی بین شیفتر دنده و گیربکس نیست. پیشتر مشابه چنین سیستمی را روی محصولات جدید گروه خودروسازی فولکس واگن مانند سئات لئون، اشکودا اکتاویا، آئودی A3 و فولکس واگن گلف دیده بودیم. فقدان پدال کلاچ و شیفتر دنده Shift By wire به معنی نبود اتصال مکانیکی کابین با گیربکس بوده که این موجب باز شدن فضای قابل توجهی در کنسول میانی شده است.

داشبورد فولکس واگن ترانسپورتر T7

کابین ترانسپورتر T7

در میان داشبورد ترانسپورتر T7 یک نمایشگر 10 اینچی لمسی نصب شده که به وسیله سیستم آپشنال Area View دید 360 درجه از اطراف خودرو به راننده نشان می دهد که باعث شده پارک کردن و حرکت با این خودرو در فضاهای باریک و تنگ به مراتب ساده تر شود. جدا از حذف شیفتر مکانیکی گیربکس، فولکس واگن در تمامی محصولات تجاری خود دیگر ترمز دستی سنتی هم نصب نمی کند. به جای آن ترمز پارک برقی با قابلیت فعال سازی با یک کلید در سمت چپ نمایشگر سیستم مالتی مدیا نصب شده تا فضای بیشتری میان دو صندلی جلو آزاد باشد.

داشبورد فولکس واگن ترانسپورتر T7

به لطف این تغییرات اعمال شده، حال به سادگی می توان از صندلی های جلو به قسمت عقب رفت یا اینکه به سادگی می توان از کنسول میانی و میز تعبیه شده درون آن در میان راننده و سرنشین جلو استفاده کرد. این میز میان دو صندلی تنها بخشی از ویژگی های جذاب ترانسپورتر T7 است که در میان دو صندلی یا هر موقعیت دیگری قابل نصب است؛ چراکه فولکس واگن صندلی هایی جدا از هم در کابین این ون نصب کرده و دیگر قصد نصب صندلی های نیمکت شکل را ندارد.

 

سخن پایانی

با نزدیک شدن به زمان رونمایی تیزرهای بیشتری از این خوردو منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که فولکس واگن صرفا قصد رونمایی نسخه مولتی ون/Bulli ترانسپورتر T7 را دارد. چراکه نسخه باری ترانسپورتر که بر پایه نسل T6.1 توسعه یافته در کنار مدل مسافری T7 تولید خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟