اخبار خودرو جهان
چهره ای آشنا و مشابه با محصولات جیپ

تیزر سانگ یانگ X200

سه شنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سانگ یانگ X200

به نظر می رسد که شرکت سانگ یانگ موتور قصد عقب نشینی در بازار رو به رشد اسیووی های جعبه ای شکل را ندارد. این کمپانی به تازگی طراحی مفهومی جدیدی به نام X200 را معرفی کرده و اظهار داشته که اگر به مدت طولانی به آن نگاه کنید، طراحی آن برایتان آشنا به نظر می رسد. مشتریان در حال هجوم بردن به سمت اسیووی ها و کراس اوورها هستند و خودروسازان نیز در حال توسعه کراس اوورهای با استایل خشن و قابلیت بالا در آفرود هستند؛ چراکه اولویت مشتریان در خرید عملکرد و استایل و ظاهری است.

مثل همیشه کپی از جیپ

به گزارش خودرونویس، جدیدترین محصول سانگ یانگ در زمان تولید در کنار سایر اسویوی های جعبه ای شکلی مانند نسل جدید فورد برانکو، جیپ رانگلر، سوزوکی جیمنی و جیپ رنه گید قرار می گیرد. در این لحظه جزییات کمی در خصوص سانگ یانگ X200 در دسترس بوده و این تنها یک نمونه مفهومی بوده که نشان دهنده طراحی این اسیووی و شکل و شمایل ظاهری آن است. ولی طراحی پروفیل جلو به خصوص جلوپنجره با هفت خط عمودی به طرز وحشتناکی از جلوپنجره معروف جیپ کپی برداری شده است. چرخ ها تا حد ممکن در قسمت های گوشه ای طراحی شده اند تا اوورهنگ این خودرو کاهش یابد و زاویه حمله و فرار نیز بیشتر شود.

نمای عقب سانگ یانگ X200

طراحی ظاهری سانگ یانگ X200

شاید گلگیرهای حجم پردازی شده عقب کمی عجیب و نامانوس به نظر برسند، ولی در ترکیب با چراغ های عقب مربعی شکل طراحی کاملا هماهنگی دارند. یکی از ویژگی های جذاب که در این طراحی مفهومی به نمایش گذاشته شده، بازشوی پارچه ای روی سقف بوده که بین ریل های دو طرف سقف طراحی شده است. وجود چنین سقفی در مدل تولیدی باعث ورود هوای آزاد بیشتر به کابین می شود؛ البته در مقایسه را رانگلر و برانکو که امکان بازکردن درب ها را هم دارند، چیز زیادی نیست. چرخ های بزرگ، قلاب های یدک کشی قرمز و قطعات محافظ نقره ای رنگ در قسمت های پایینی بدنه، یقینا موجب بهبود استایل ظاهری و همچنین عملکرد این خودرو در بیراهه نوردی می شوند؛ البته ممکن است بسیاری از این المان ها در نسخه تولیدی تغییراتی داشته باشند.

سانگ یانگ X200 بر پایه زبان طراحی جدید این شرکت موسوم به Toughness توسعه یافته و می تواند به عنوان پایه و اساس طراحی سایر محصولات آینده این شرکت نیز باشد. بخش جدا نشدنی از آینده سانگ یانگ استفاده از پیشرانه های دوستدار محیط زیست بوده؛ ولی سانگ یانگ در این بیانیه توضیح نداد که چه پیشرانه هایی روی X200 امکان نصب دارند. سانگ یانگ در حال توسعه یک اسیووی تمام الکتریکی به نام J100 هم بوده که قرار است از سال 2022 وارد خط تولید شود. با توجه به تمامی این صحبت ها تعجبی ندارد که شاهد نصب پیشرانه الکتریکی سازی شده روی X200 باشیم.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟