اخبار خودرو جهان
خودرویی هفت نفره بر پایه ساندرو استپ وی

تیزر داچیا Jogger منتشر شد

دوشنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر داچیا Jogger

داچیا قصد دارد که با لوگان MCV که کوتاه شده عبارت مولتی Convivial Vehicle یا Maximum Capacity Vehicle بوده خداحفظی کند و یک خودروی خانوادگی مقرون به صرفه و اقتصادی کوچک جدید به نام Jogger را رونمایی کند.

به گزارش خودرونویس، چند روز پیش این زیربرند اقتصادی رنو به صورت آنلاین نام این محصول جدید را فاش کرد که انتهای نام آن مشابه اسیووی محبوب رنو یا داچیا داستر دو حرف er قرار دارد. با استناد به تیزر تازه منتشر شده توسط داچیا از Jogger، ظاهرا ما با نسخه استیشن لوگان سدان یا ساندرو هاچبک سر و کار داریم که دارای تم ظاهری استپ وی بوده تا چهره آن مقداری آفرودی تر جلوه کند و بدنه آن نیز به رنگ نارنجی جذاب داچیا مزین شده است.

تیزر داچیا Jogger

طراحی ظاهری و کابین داچیا Jogger

در تیزر منتشر شده از داچیا Jogger چیز زیادی از این خودرو نمایان نیست؛ ولی می توان مشاهده کرد که لچکی عقب به صورت پاپ آپ رو به بیرون باز شده و روی سقف نیز روف راکی مشابه با ساندرو استپ وی نصب شده که هم به صورت طولی و هم به صورت عرضی نصب می شوند.

داچیا Jogger در دو مدل پنج و هفت نفره قابل سفارش بوده و دارای چراغ های عقبی مشابه محصولات ولوو بوده که گرافیک درونی Y شکل مشابه سایر محصولات داچیا در آنها دیده می شود و در قسمت بالایی پروفیل عقب جانمایی شده تا فضای بار به بیشترین حد ممکن برسد. طراحی چراغ های جلو تا حد زیادی مشابه با نسل جدید ساندرو و لوگان انجام شده و پیش بینی می شود که به صورت استاندارد دارای چراغ های LED روشنایی در روز و نورپایین LED باشد.

تیزر داچیا Jogger

در این لحظه طراحی کابین داچیا Jogger منتشر نشده؛ ولی با توجه به سیاست داچیا مبنی بر ارزان سازی و تولید خودروهایی اقتصادی، نباید انتظار کابینی فضایی از این خودرو را داشت و می توان حدس زد که دیزاین کابین تا حد زیادی مشابه با ساندرو استپ وی (تصویر پایین) اجرا شده باشد. البته کابین Jogger نسبت به ساندرو به لطف نصب صندلی ردیف سوم به مراتب کاربردی تر بوده و حتی نسخه پنج نفره نیز دارای فضای بار به مراتب بیشتری نسبت به ساندرو استپ وی در پشت صندلی است.

کابین داچیا ساندرو استپ وی

کابین داچیا ساندرو استپ وی

در حالی که خودروهای داچیا نسبت به مبلغ پرداختی ارزش بسیار بالایی دارند، بسیاری از مشتریان از این شرکت گله دارند که چرا پیشرانه های قدرتمندتری را روی ساندرو و لوگان نصب نمی کند. حال باید صبر کرد و دید آیا داچیا روی Jogger پیشرانه چهار سیلندر قدرتمندتر نصب می کند یا به پیشرانه های سه سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژ نصب شده روی ساندرو و لوگان وفادار می ماند. نصب پیشرانه قدرتمندتر به دلیل استیشن بودن و بزرگتر و سنگینتر بودن Jogger نسبت به ساندرو چندان دور از ذهن نیست. به خصوص زمانی که هفت سرنشین درون خودرو باشند و فضای بار این خودرو نیز پر باشد، نیاز به پیشرانه قدرتمند حداقل در Jogger به خوبی حس می شود.

 

سخن پایانی

قرار است که داچیا Jogger در سوم سپتامبر در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شود. عرضه این خودروی اقتصادی و هفت نفره نیز از اوایل سال 2022 به بازار جهانی آغاز خواهد شد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟