مقاله‌های مرتبط:

به گزارش خودرونویس، کمپانی لامبورگینی از اکتبر سال 2019 در حال انتشار تیزر برای ابرخودروی SCV12 است و طرفداران و علاقمندان به این برند ایتالیایی تا به امروز انتظار سخت و طولانی را برای دیدن این سوپراسپرت فوق قدرتمند آن هم بدون هیچ کاور و استیکری بر روی بدنه کشیده اند. این ابرخودروی مسابقه ای محصولی از بخش Squadra Corse بوده که یکی از زیرمجموعه های لامبورگینی است که صرفا در زمینه مسابقه و طراحی خودروهای مسابقه ای فعالیت می کند.

 

طراحی ظاهری

از آنجایی که SCV12 ابرخودروی مسابقه ای است، لامبورگینی نیازی ندارد ملاحظاتی از قبیل رعایت ایمنی عابر پیاده و سایر مقررات مربوط به خودروهای خیابانی را در طراحی SCV12 لحاظ کند. بدین ترتیب لامبورگینی می تواند در طراحی این ابرخودروی مسابقه ای کاملا آزادانه عمل کند تا خشن ترین ابرخودروی مسابقه ای خود تا به امروز را طراحی و تولید کند. جالب است بدانید که لامبورگینی SCV12 حتی چراغ جلو هم ندارد تا بهترین آیرودینامیک برای آن به ارمغان آید. این ابرخودرو به جای چراغ جلو، دارای LEDهایی است که در دو گوشه پایین پروفیل جلو طراحی و جانمایی شده اند.

اولین تیزر لامبورگینی SCV12 نمای عقب

در پروفیل عقب این خودرو شاهد نصب فندرهای بزرگ، دیفیوزری عظیم و بال عقب بسیار بزرگ هستیم. به موجب نصب این قطعات آیرودینامیکی، لامبورگینی SCV12 قادر شده تا نیروی رو به پایینی به مراتب فراتر از خودروهای مسابقه ای کلاس GT3 تولید کند. همچنین یک خروجی اگزوز بزرگ دایره ای شکل از هر طرف پروفیل عقب بیرون آمده است.

 

مشخصات فنی

طراحی بدنه لامبورگینی SCV12 به این صورت است که روی سقف آن یک ورودی هوا تعبیه شده که هوا را به صورت مستقیم به پیشرانه نصب شده در پشت کابین راننده هدایت می کند. قلب تپنده SCV12 یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی است که بیشینه قدرت تولیدی آن 830 اسب بخار گزارش شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته سکوینشیال به محور عقب منتقل می شود. لازم به ذکر است که مشابه این گیربکس پیشتر در لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو EVO مسابقه ای هم نصب شده بود.

اولین تیزر لامبورگینی SCV12

بخش Squadra Corse لامبورگینی تلاش زیادی را برای سبک سازی و کاهش وزن SCV12 که بر پایه همان اونتادور توسعه یافته، انجام داده است. ولی متاسفانه لامبورگینی در این لحظه جزییاتی در خصوص کاهش وزن این ابرخودروی مسابقه ای نسبت به اونتادور ذکر نکرده است. لامبورگینی SCV12 دارای یک شاسی پیچیده است که تمام آن از الیاف فیبر کربنی ساخته شده تا صلبیت ساختار آن بیشتر شود. همچنین برای کاهش وزن رینگ هایی منیزیومی برای این سوپراسپرت مسابقه ای نصب شده است. از آنجایی که SCV12 ابرخودرویی مخصوص پیست و مسابقه است، نباید انتظار نصب تجهیزات لوکس و مدرن درون کابین آن مشابه نسخه های خیابانی این کمپانی را داشت.

اولین تیزر لامبورگینی SCV12 نمای جانبی

در پایان

لامبورگینی در این لحظه هیچ مطلبی را در خصوص قیمت و تیراژ تولید SCV12 ذکر نکرده. ولی انتظار می رود که این ابرخودروی مسابقه ای قیمتی بسیار بالا داشته باشد و یقینا در تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد. البته مشتریان با خرید این خودرو می توانند در تمام مراسمات و رویدادهای رانندگی حرفه ای در سراسر دنیا شرکت کنند.

در این لحظه زمان دقیق رونمایی SCV12 مشخص نیست. ولی از آنجایی که لامبورگینی در تیزر این خودرو بیان کرده رونمایی نزدیک است، به نظر می رسد که طی هفته های آینده این سلاح مسابقه ای معرفی شود.

 

5 از 2 رای