اخبار خودرو جهان
نهم ژوئن رسما رونمایی می شود

تیزر رسمی نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300

سه شنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر سری 300

دیگر خبری از عکس جاسوسی و اطلاعات و مشخصات فنی لو رفته و شایعه نیست و همه چیز در خصوص نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 33 رنگ و بوی رسمی به خود گرفته است. تویوتا سرانجام رسما تایید کرد که قصد دارد نسل جدید تویوتا لندکروزر را به بازار جهانی در تاریخ نهم ژوئن معرفی کند. این رونمایی بزرگ به صورت آنلاین برگزار می شود و افراد در سراسر دنیا قادر به مشاهده آن خواهند بود.

به گزارش خودرونویس، تویوتا در این راستا یک کلیپ شش ثانیه ای امروز از لندکروزر سری 300 منتشر کرده و تیتر این ویدیو تیزر 1 است. بدین ترتیب انتظار می رود طی هشت روز باقی مانده تا رونمایی این خودرو، تویوتا ویدیو تیزرهای دیگری از نسل جدید لندکروزر را منتشر کند. بیشتر اسرار نسل جدید این خوردو طی سند منتشر شده در هفته های پیش، لو رفته و مشخصات فنی آن نیز توسط منابع نزدیک به تویوتا تقریبا اعلام شده است.

 

 

 

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری 300

تویوتا نسل جدید لندکروزر را روی پلتفرم TNGA-F توسعه داده که به موجب آن متاسفانه دیگر شاهد نصب پیشرانه هشت سیلندر روی لندکروزر سری 300 نخواهیم بود و به جای آن پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ بنزینی و همچنین پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر دیزلی روی لندکروزر جدید نصب خواهد شد. پیشرانه بنزینی تویوتا لندکروزر سری 300 قادر به تولید بیشینه قدرت 409 اسب بخار و بیشینه گشتاور 650 نیوتن متر است؛ پیشرانه 3.3 لیتری دیزلی هم قادر به تولید 302 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. هر دو این پیشرانه ها برای انتقال قدرت با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک کوپل شده اند.

نمای عقب تویوتا لندکروزر سری 300

در خصوص سایز و ابعاد همه چیز به تریم انتخابی بستگی دارد. نسخه GR اسپرت لندکروزر سری 300 طولی معادل 4865 میلی متر دارد، ولی مجهزترین نسخه این خودرو مقداری کشیده تر بوده و طول آن به 4985 میلی متر رسیده است. نسل جدید تویوتا لندکروزر ارتفاعی معادل 1945 و عرضی معادل 1990 میلی متر در نسخه GR اسپرت دارد. فاصله بین دو محور در تمامی مدل های این خودرو هم 2850 میلی متر اعلام شده است.

تویوتا تایید کرده برای این نسخه سقفی از جنس آلومینیوم نصب کرده؛ ولی زاویه حمله، فرار و زاویه شکست و همچنین فاصله این خودرو از سطح زمین بدون تغییر با نسل پیشین حفظ شده است. مخزن سوخت لندکروزر سری 300 حال 15 لیتر نسبت به سری 200 کوچکتر شده که همین موجب کاهش وزن خودرو هم شده است؛ چراکه پیشرانه شش سیلندر این مدل از نمونه هشت سیلندر نسل قبل کم مصرف تر است. این اسیووی بادی آن فریم در واقع نمونه اسیووی پیکاپ تویوتا تاندرا محسوب می شود. چراکه هر دو خودرو عملا  پلتفرم و مشخصاتی یکسان دارند.

 

کابین و تجهیزات

تصاویر جاسوسی متعدد منتشر شده از تویوتا لندکروزر سری 300 نشان داده اند که این خودرو در استایل بیرونی صرفا مدرن تر از نسخه پیشین شده و همچنان فرمول طراحی نسل پیشین خود را حفظ کرده است. ولی کابین دستخوش تغییراتی اساسی شده که شامل نصب یک نمایشگر 12.3 اینچی در میان داشبورد برای مالتی مدیا، سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو و دو نمایشگر تبلت مانند 11.6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا سرنشینان عقب است.

برخی دیگر از تجهیزات تعبیه شده برای تویوتا لندکروزر جدید شامل هد آپ دیسپلی، سیستم تهویه مطبوع چهار کاناله و دوربین دید زیر خودرو برای بیراهه نوردی و آفرود است. نسخه GR اسپرت ظاهرا تنها نمونه لندکروزر سری 300 بوده که به سیستم الکترونیکی تعلیق KDSS تویوتا با قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟